Hlavní obsah

BMW 330e přichází na trh, téměř tři stovky elektrických koní už mají českou cenovku

Bezmála tři stovky koní nejsou k mání pořád, ale když dáte plný plyn, pohonné ústrojí ze sebe vymáčkne úplně všechno. Řeč je o BMW 330e gen. G20, plug-in-hybridní verzi nové trojky. V těchto dnech vstupuje na trh včetně toho českého.

Foto: BMW

BMW 330e G20

Článek

Je vám BMW 330e povědomé? Psali jsme o něm v listopadu loňského roku, kdy se objevily první informace o pohonném ústrojí. Nyní je tu máme přesněji, spolu s autem v celé jeho kráse.

Tak tedy, základem pohonného ústrojí je stále dvoulitrový přeplňovaný benzinový čtyřválec o 184 koních a 300 newtonmetrech. Elektromotor je integrován do osmistupňové automatické převodovky a nabízí 113 koní a 265 N.m. Kombinovaný nejvyšší výkon systému je až 292 koní a 420 N.m.

Foto: BMW

Z tohoto pohledu není plug-in hybrid poznat, jen E na konci registrační značky něco napovídá.

„Až” proto, že je tu funkce s názvem XtraBoost, která přidá 40 koní na 10 sekund, když s vozem v jízdním režimu Sport prudce sešlápnete plyn až na podlahu. Na stovku díky tomu vůz zrychlí za 5,9 s a pokračuje k maximálce 230 km/h. Čistě na elektřinu je nejvyšší rychlost 140 km/h.

Po těchto 10 sekundách má pohonné ústrojí nejvýše 252 koní, a jakmile dojde baterie, jste na 184 koních spalovacího motoru. Kapacita baterie je 12 kWh, což má stačit až na 66 kilometrům elektrické jízdy. Dobití na 80 % ze standardní 230V zásuvky zabere necelé dvě a půl hodiny.

Foto: BMW

Za levým předním kolem je zásuvka pro nabíjení.

Samozřejmě kvůli dlouhému dojezdu na elektřinu je spotřeba benzinu v tabulkách nereálně nízká. BMW udává 1,6 až 1,9 litru na 100 km; jaká budou skutečná čísla, se dozvíme, až se s 330e svezeme. Dle tabulkových hodnot ale s 330e dosáhnete na české „elektromobilní” značky – vůz emituje 37 až 43 g CO2 na kilometr.

Baterie se podle tiskové zprávy na objemu kufru podepsala jen trochu; má nyní 375 litrů. Ve srovnání s konvenční trojkou – nedávno jsme testovali 320d xDrive – to je o 105 litrů méně, ale pořád je kufr slušně použitelný.

Foto: BMW

Digitální budíky mají pro plug-in hybrid speciální režim zobrazení.

Ze zajímavých prvků výbavy stojí za zmínku systém eDrive Zones, který ve spolupráci s navigací dokáže rozpoznat (ať už současné, nebo budoucí) městské zóny, ve kterých je dovolen provoz pouze elektromobilům. Při vjezdu do takové zóny se přepne na čistě elektrický chod.

Kromě toho tu je řada dalších prvků souvisejících s elektrickou jízdou, např. že navigace nabídne restaurace či zajímavosti v okolí veřejné dobíjecí stanice, kterou se rozhodnete navštívit.

Foto: BMW

Od příštího roku bude k mání i plug-in-hybridní kombík.

330e bude od října k mání i s tažným zařízením a poprvé v historii modelu také jako kombík; ten přijde na trh zhruba za rok. Česká cena sedanu začíná na 1 250 600 korunách.

Výběr článků

Načítám