Článek
Každý to zná. Auto blikne kontrolkou výměny oleje a vám se už rosí čelo z toho, kolik zase necháte v servise peněz. Po přečtení tohoto článku ale možná budete rádi za to, kolik ve skutečnosti platíte.
Tesla Cybertruck má potenciální problém. Vztahuje se k jeho nejvýraznějšímu aspektu
Na YouTube se totiž objevilo video od realitního magnáta a velkého milovníka automobilů Mannyho Khoshbina, který má ve své garáži Pagani, Keonigseggy, McLaren P1 a mimo ostatní i dvě Buggati Veyron. Jednu v úpravě od Mansory a druhou ve verzi Roadster a právě u ní zůstaňme. Khosbin totiž fanouškům prozradil, kolik stojí údržba ještě nedávno nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu.
Ať už tomu chcete věřit nebo ne, podle miliardáře stojí jen výměna oleje a úkony s ní spojené 25 tisíc dolarů (575 000 Kč). To ale není ani zdaleka vše. Bugatti například varuje a doporučuje svým zákazníkům, aby každé dva až tři roky měnili pneumatiky, což vlastně není nic neobvyklého, kdyby dohromady nestály osmatřicet tisíc dolarů, tedy 874 tisíc korun.
Zdá se vám to už opravdu hodně? Výjimečné auto si ale žádá výjimečnou péči, a proto se musí každých 16 tisíc kilometrů měnit ráfky, a ty stojí 50 tisíc dolarů.
Rekordní Bugatti půjde na silnice, prodloužená verze Chironu se začne vyrábět
Podtrženo, sečteno, než najedete s Bugatti pár tisíc kilometrů, zainvestujete do něj přibližně 2,3 milionu korun, což odpovídá třeba ceně nového Mercedesu E 53 od AMG.
Pravdou ovšem zůstává, že pokud máte 50 milionů korun na superauto, podobné částky příliš řešit nebudete. Navíc, jak sám Manny Khoshbin ve videu zdůrazňuje, vlastnit Veyron je jako mít svůj silniční tryskáč a jízdě v něm se nic nevyrovná. I proto je Bugatti snem snad každého milovníka aut na celém světě.