Článek
Průzkumu se zúčastnilo 500 českých řidiček a řidičů mezi 18 a 60 lety. Mužů bylo více, konkrétně 70 procent. Téměř třetina respondentů (29 procent) uvedla, že pro své auto mají jméno či přezdívku. Nejčastěji se mezi přezdívkami vyskytovala ženská jména nebo zvířecí označení (myšák, hrošík, brouček). Nepřekvapí, že si auta většinou pojmenovávají ženy.
Překvapivější bylo zjištění, že 59 procent řidičů věří, že „každý automobil má svůj charakter“. To je v době, kdy je většina moderních aut pouhým spotřebním zbožím, navíc stále unifikovanějším a podobným konkurenci, poměrně překvapivé.
Z průzkumu dále vyplynulo, že 70 procent dotázaných je hrdých na svůj vůz a 79 procent řidičů se pravidelně stará o technický stav svého automobilu.