Článek
Japonské automobilky Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu se společně s energetickou firmou Eneos a developerem infrastruktury pro automobilový průmysl Toyota Tsusho pustí do výzkumu, zda má smysl vyrábět automobilová paliva z biomasy.
Ta sice stále při spalování budou uvolňovat CO2, ale podle Mezivládního panelu pro klimatickou změnu (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) jsou efektivní součástí snižování celkové produkce oxidu uhličitého.
Firmy k tomu založily výzkumnou asociaci, která se bude zabývat jednak technologickým výzkumem využití biomasy a jednak účinnou výrobou bioetanolového paliva pro automobily. K tomu má pomoci optimalizovaná cirkulace vodíku, kyslíku a CO2 během výrobního procesu.
Porsche věří syntetickému benzínu, investuje další miliardy
Zkoumat bude také to, jak využít vysokou koncentraci kyslíku vznikajícího jako vedlejší produkt při výrobě vodíku a také CO2 vznikajícího při výrobě bioetanolového paliva. Tisková zpráva rovnou uvádí výrobu syntetických paliv jako jednu z možností, co se zachyceným oxidem uhličitým dělat.
Paliva vyráběná z biomasy jsou příkladem biopaliv druhé generace, která se nevyrábějí z jídla, nýbrž z odpadu. Kromě výroby paliva se ovšem bude asociace zabývat i otázkami ohledně zemědělské produkce, a to takovým směrem, aby byl zajištěn dostatečný výnos a zároveň dostatek bioodpadu pro výrobu biopaliv.