Článek
Příprava na sériovou výrobu tohoto modelu zabrala čtyři roky a šlo o patrně největší jednorázovou investici - spolkla 840 miliónů liber, tedy zhruba 31 miliard korun. Hlavní výroba probíhá v Británii, kde práci získalo nových 1500 zaměstnanců.
Zapojují se ale i naši východní sousedé. Nelakované karoserie připravuje bratislavský závod, který kompletuje také velká SUV Audi Q7 či Volkswagen Touareg. Ale většina výrobních operací probíhá v Británii, přeci jen - jakkoliv vysoký „rating” kvality má slovenský závod - zákazníci vcelku logicky požadují štítek „Made in Great Britain”.
Nové SUV s logem Bentley patří k těm největším na trhu. Na délku měří 5141 mm, je široké 1998 mm a vysoké 1742 mm. Rozvor náprav, tedy parametr, který zásadně určuje prostor pro nohy zadních cestujících, je bezmála třímetrový (2992 mm). Zato na zavazadla se moc nemyslelo – kufr nabídne pouhých 430 litrů v základním uspořádání. A samozřejmě nejde o žádného drobka – Bentley udává hmotnost 2442 kilogramů.
Šestilitrový dvanáctiválec nabízí 447 kW, tedy 608 koní. Točivý moment vrcholí při hodnotě 900 Nm v rozmezí 1250–4500 otáček. Dvanáctiválec je spojen s osmistupňovým automatem od věhlasné firmy ZF. Poháněna jsou všechna čtyři kola. Jejich velikost je minimálně 20, nejvýše 22 palců.
První zákazníci se dočkají v lednu 2016. Firma eviduje 3600 závazných objednávek, přičemž sedm je z České republiky. A jestli chcete mít ve své garáži také jeden kousek, připravte si minimálně šest miliónů korun.