Článek
Pokud čekáte, že se zvyšoval výkon motoru, budete zklamáni. Původní dvanáctiválec má stejný výkon jako v sériovém autě, což znamená i tak monstrózních 608 koňských sil (447 kW) a 900 newtonmetrů. Sériové provedení zvládne díky šestilitrovému dvanáctiválci zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost činí 301 km/h.
Celé auto ovšem prošlo dietou a z interiéru automobilka vykuchala vše, co nebylo potřeba – jiná jsou sedadla, tlusté koberečky, multimediální systém či polstrování, to vše šlo pryč.
Přibyla naopak ochranná klec a výfuková soustava od firmy Akrapovič. Součástí je také karbonový kit s předním a zadním spoilerem. Ten si můžete pořídit i pro sériové provedení. O zpomalování se starají karbon-keramické brzdy, rovněž dostupné i běžným zákazníkům.
Legendární „závod do oblak” se jede v neděli 24. června. V rámci kategorie elektrických automobilů by rád bodoval i Volkswagen. [celá zpráva].
Redakční test modelu Bentayga si připomeňte v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Pikes Peak
Coloradský Pikes Peak je celosvětově nejznámější a pravděpodobně nejobtížnější závod do vrchu. Dříve šotolinová, dnes asfaltová silnice na vrchol měří 20 kilometrů a končí v nadmořské výšce 4300 metrů.
Na řidiče v závodu, který se jezdí od roku 1916, čeká celkem 156 zatáček. Závod „do oblak” se nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountain jezdí od roku 1916.