Hlavní obsah

Bentley si s brexitem poradí po svém. Problémy s dodávkami vyřeší letadla

Novinky, Daniel Havlina

Automobilka Bentley, které se patrně také dotkne definitivní odchod Velké Británie z Evropské unie, takzvaný „brexit“, má plán, jak se vyhnout problémům s dodávkami dílů. V záloze má hned pět letounů Boeing 747 Cargo, které v případě potřeby dopraví zásilky do továrny včas.

Foto: Bentley

Modernizovaný Bentley Bentayga Speed (ilustrační foto)

Článek

Brexit s nejistými obchodními dohodami může zkomplikovat provoz společností, které jsou závislé na vývozu svého zboží do zahraničí. To se týká například i legendární automobilky Bentley, která by mohla mít problémy s včasným dodáním některých komponentů z kontinentální Evropy.

Bentley končí se spalovacími motory, od roku 2030 nabídne jen elektromobily

AutoMoto

Server Guardian přišel se zprávou, že Bentley patrně nestihne převést díly na své automobily z přístavu v Calais, což by znamenalo zpoždění výroby a následně i dodávek vozidel. V britských přístavech se totiž hromadí zboží, protože firmy se snaží předzásobit před 1. lednem, kdy má země opustit Evropskou unii.

Zpoždění ovšem u Bentley nechtějí dopustit, a proto mohou v případě nouze povolat „do zbraně“ vlastní nákladní letadla, kterých má automobilka v rezervě hned pět pro podobné případy.

„Jsme připraveni třeba i skočit z útesu s padákem, který předtím nikdo neotestoval. Radši bychom ale samozřejmě z žádného útesu neskákali,“ uvedl v metafoře Adrian Hallmark, generální ředitel Bentley. Vedení Bentley nakonec potvrdilo, že letouny skutečně v záloze má, ale jejich použití považuje za skutečně krajní řešení, které nebude s největší pravděpodobností nutné použít.

V Bentley Continental GT Českým rájem aneb Britské auto v autentickém počasí

AutoMoto

V Bentley doufají, že zpoždění dodávek předejdou větším zásobením svých skladů a potažmo i využíváním jiných přístavů než toho v Doveru, který je nejexponovanějším překladištěm a centrem obchodu mezi Velkou Británií a zbytkem Evropy. Bentley podle posledních zpráv využívá na stavbu svých vozidel až 90 procent dílů ze starého kontinentu.

Na britských ostrovech se s podobnými problémy budou muset potýkat i jiné automobilky než Bentley, které ročně vyrobí jen něco málo přes 11 tisíc vozidel. Například fabrika Nissan, která leží v Sunderlandu, totiž za stejné období doslova vychrlí ze svých útrob 346 tisíc vozidel. Fabrika Hondy ve Swindonu, kde sjede 110 tisíc vozů ročně, pak právě kvůli váznoucím dodávkám dílů již ve středu 9. prosince přerušila výrobu.

Související články

Výběr článků

Načítám