Hlavní obsah

Bentley se loučí s legendou. Na počest obřího motoru vznikne 30 Mulsannů

Legenda odchází do důchodu. Nejdéle sloužící motor na světě, obří osmiválec se zdvihovým objemem 6,75 litru od Bentley, zpod kapot modelů automobilky zcela zmizí. Než se tak ale stane, vytvoří Bentley vzpomínkovou edici.

Foto: Bentley

Bentley Mullsane 6.75 Edition by Mulliner

Článek

Britové vzdají hold legendárnímu motoru limitovanou edicí třiceti exempláři svého nejluxusnějšího modelu Mulsanne s názvem 6.75 Edition od firmy Mulliner.

Takovýhle název je zvolen proto, že onen osmiválec série L, jehož kořeny sahají do roku 1959, má ve své současné variantě přesně 6752 ccm objemu. Tedy, jak stojí na krytu motoru pod kapotou Mulsanne, 6 a 3/4 litru.

Foto: Bentley

Tenhle motor se v různých verzích vyrábí už více než 60 let.

Jasně, globálně existují i větší motory, ale mít takhle velký osmiválec v evropském autě je zcela ojedinělé. Má to ovšem zásadní výhodu - motor nabízí 1100 N.m točivého momentu už v 1750 otáčkách.

Legenda slaví narozeniny. V8 od Bentley je tu už 60 let

AutoMoto

Speciální série 6.75 Edition se bude moci pochlubit černými doplňky karoserie v exteriéru, mřížkou chladiče od Mullineru a různými detaily včetně odznáčku, který připomíná právě ikonický motor pod kapotou. Na první pohled také zaujmou nová jedenadvacetipalcová kola.

Foto: Bentley

Bentley Mullsane 6.75 Edition by Mulliner. Vznikne 30 kusů tohoto auta.

Pro interiér mohou zákazníci zvolit čtyři různé odstíny barev - tmavě modrou Imperial, černou Beluga, tmavočervenou Fireglow a hnědou Newmarket Tan. Do kabiny Mulliner přidal stříbrné detaily a za zmínku stojí i LED světlo ve spodku dveří, které na zem promítá znak Bentley, znovu s odkazem na slavnou 6 3/4 V8.

Výroba současného modelu Mullsane, stejně jako výroba ikonického motoru, končí letos na jaře. Mulsanne je na trhu od roku 2010 a je prostě na konci svého životního cyklu. Proč konkrétně končí výroba onoho osmiválce, automobilka nespecifikovala. Její novou vlajkovou lodí se stane model Flying Spur, který má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec o pouhých, ba plebejských 900 newtonmetrech točivého momentu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám