Článek
Že automobilka Bentley letos oslavila 100 let své existence, je známo - v červenci u této příležitosti představila úchvatný koncept EXP 100 GT. Dnes tu máme před sebou auto, kterému je letos osmdesát. Tedy alespoň některým jeho částem.
Jmenuje se Corniche a je považováno za dosud chybějící dílek ve vývoji designu automobilky. Jediný exemplář, který kdy existoval, vznikl v roce 1939. V srpnu toho roku procházel silničními testy, ale byl vážně poškozen při nehodě.
Šasi vozu se dostalo do továrny Bentley v britském Derby, jenže karoserie zůstala ve francouzském přístavním městě Dieppe. A byla zničena, když bylo toto město po začátku druhé světové války bombardováno Němci.
Až v roce 2001 se dobrovolníci z Nadace W. O. Bentleye a Nadace Sira Henryho Royce pustili do... chce se říci renovace, ale v podstatě to bylo nové vyrobení podstatné části auta. V roce 2018 se projekt oficiálně nastěhoval pod křídla automobilky Bentley a v roce 2019 ho dokončila divize Mulliner.
Panely karoserie byly vyrobeny ručně a laboratoř laků znovu našla přesně ten správný odstín barev podle dostupných historických pramenů. Stejně bylo postupováno v interiéru s panely i sedačkami a také jejich potahy. Dřevo je ohýbané v parní komoře a masku chladiče řemeslníci vyráběli tři měsíce.
Původní Corniche byl stavěný na zakázku pro řeckého závodníka Andrého Embiricose, karoserii navrhl designér Georges Paulin a postavila ji francouzská karosárna Pourtout.
Reinkarnovaný Corniche se světu naživo představí na přehlídce Salon Privé konající se 5. až 8. září a nenastěhuje se do garáže žádnému sběrateli, nýbrž zůstane ve flotile historických aut značky Bentley.