Článek
Originální sportovní vůz Bentley Speed Six, vyráběný mezi lety 1928 a 1930, je pro tradiční britskou automobilku ikonickým modelem, neboť i díky dvěma vítězstvím v Le Mans pomohl budovat její renomé výrobce působivých vozů. A nyní se vrací na scénu.
Po více než 90 letech se totiž automobilka pochlubila stavbou prvního vozu z tzv. Continuation Series, kdy oživuje legendární historické modely a vyrábí je zcela znovu, ovšem podle dobových materiálů a za využití dobových technik. A to není nic snadného.
Velká automobilka se tak musela obrátit na řadu menších firem, kteří dodávají jednotlivé komponenty podle historické specifikace. Například společnost Portobello Engineering dodala podvozkový rám vyrobený z 5 mm silné oceli, kvůli jejímuž ohýbání musela vyvinout nové zařízení. Rám navíc používá šrouby podle staršího britského standardu BSF namísto moderních metrických.
Aston Martin prodává historický sporťák DB4, který je ve skutečnosti tři roky starý
Rám karoserie pak vytvořila karosářská společnost Lomax Coachbuilders, která používá tradiční nářadí i techniky pro výrobu dřevěných karoserií. Rám byl následně odeslán do divize Bentley Mulliner, kde byl pokryt 25 metry původního materiálu s označením Rexine, a vytvořila se tak skutečná karoserie.
Společnost ale kladla důraz i na menší detaily, například hlavní světlomety dodala renovační firma Vintage Headlamp Restoration International, zatímco chladič a palivovou nádrž dodala společnost Vintage Car Radiator Company.
Pod kapotou je uložen řadový 6,5litrový šestiválcový motor, jehož výkon by šel podle automobilky snadno vyladit na mnohem vyšší parametry, s finálním výkonem 153 kW (208 koní) je však oproti vozům z třicátých let výkonnější pouze o 3,7 kW (5 koní).
Během testování prvního prototypu, označovaného jako Car Zero, přitom společnost s vozem najela kolem 10 000 kilometrů na nejrůznějších typech povrchu a dokázala z něj dostat maximální rychlost až 180 km/h.
Automobilka Bentley počítá s výrobou pouze 12 kusů modelu Speed Six Continuation Series, přičemž každý už má svého budoucího majitele. Ti si mohli vybrat i vlastní specifikaci, která však opět vycházela z dobové nabídky automobilky.