Hlavní obsah

Bentley brzdí svůj přechod na elektromobily, zaměří se na hybridy

Britská prémiová značka automobilů Bentley měla v plánu nabízet od roku 2030 pouze elektromobily. Její cílová skupina je však začala odmítat, což vedlo ke změně plánů. Hlavní důraz tak nyní značka klade na hybridy.

Foto: Bentley

Bentley Continental GTC Speed ukrývá pod kapotou plug-in hybrid o výkonu 782 koní.

Článek

Automobilka Bentley měla začátkem tohoto desetiletí velké plány v oblasti elektrifikace, podle kterých chtěla od roku 2026 prodávat pouze plug-in hybridní a čistě elektrické modely, zatímco od roku 2030 měla být nabídka už pouze elektrická. Podobně jako řada dalších automobilek ale nakonec i značka Bentley mění plány.

Frank-Steffen Walliser, který se po 29 letech u značky Porsche chopil v květnu letošního roku vedení značky Bentley, během rozhovoru pro Car and Driver přiznal změny a celkové zpomalení ambiciózních plánů na elektrifikaci tradiční britské značky.

Důvodem je opět chování zákazníků a pomalejší trend přijetí elektromobilů, než se původně očekávalo. „Na trhu s luxusními vozy nyní vidíme, že lidé elektromobily odmítají,“ uvedl v rozhovoru Walliser. „O luxusních vozech uvažují pouze se spalovacím motorem,“ dodal šéf značky.

Bentley omladilo limuzínu Flying Spur, má nový hybridní pohon

AutoMoto

Bentley, jako poměrně malý výrobce, přitom není v situaci, kdy může vytvářet a nabízet dva modely ve stejném segmentu, jeden elektrický a druhý spalovací, jako to dělá například značka Mercedes-Benz s řadou EQ. Řešením se tak nyní pro značku stávají hybridy, respektive plug-in hybridy.

Vozy kombinující čistě elektrický pohon s dojezdem v řádu desítek kilometrů, doplněný o spalovací motor pro pohodlné cesty na větší vzdálenosti, mohou být optimálním řešením pro celou řadu zákazníků.

„Hybridy rozhodně nejsou jen novou překlenovací technologií. Je to opravdu dobré řešení a může fungovat pro mnoho zákazníků, může splnit jejich potřeby,“ uvedl Walliser.

Sázka na syntetická paliva

Značka se ovšem nechystá vsadit pouze na hybridní kartu. Jejím cílem je stále snižovat emise CO2, k čemuž by měla přispět i syntetická paliva. Právě na jejich vývoji přitom dlouhodobě pracovala značka Porsche, která je stejně jako Bentley součástí koncernu VW.

Stranou ale nezůstanou ani elektromobily. První moderní elektromobil značky by měl být představen během roku 2026, na trh by se pak měl dostat v roce 2027. Ambice značky stát se plně elektrickou také není zcela ze stolu, podle šéfa značky se ale posouvá spíše na polovinu příštího desetiletí.

Bentley se definitivně loučí s motory W12

AutoMoto

Nové Bentley Continental GT a GTC Speed dostalo plug-in hybrid a 782 koní

AutoMoto

Výběr článků

Načítám