Článek
Historicky první SUV značky Bentley přišlo původně s dvanáctiválcem, se kterým se stalo jediným SUV svého druhu, které je aktuálně v prodeji. Na podzim roku 2016 přibyl do nabídky dieselový osmiválec z Audi Q7 - tím se stala Bentayga prvním modelem se vznětovým motorem v historii značky. [celá zpráva]
Bylo jen otázkou času, kdy se v Bentayze objeví i benzínový osmiválec - čekání právě skončilo. Bentley pod kapotu svého prvního SUV namontoval 4,0 V8 se dvěma turbodmychadly twin-scroll o výkonu 550 koní a 770 Nm. Že jste podobná čísla už někde viděli? Ano, u Porsche Cayenne Turbo. [celá zpráva]
Motor, který u Cayenne tvoří prozatímní vrchol, bude u Bentaygy benzínovým základem. Protože je ale Bentayga s hmotností 2395 kg o víc než 200 kg těžší než Cayenne Turbo, je také pomalejší při zrychlení na stovku. Tuto disciplínu má zvládnout za 4,5 sekundy, tedy o 0,6 s pomaleji.
Maximálka osmiválcové Bentaygy je podle údajů výrobce 290 km/h. Známe i katalogovou spotřebu, byť se jedná o předběžná čísla - Bentayga V8 si má říct o 11,4 litru na 100 km v kombinaci.
Výbava je samozřejmě velmi široká, o prvotřídní kůži, špičkovém audiosystému nebo adaptivním tempomatu se asi nemá smysl rozepisovat. Odpružení je samozřejmě vzduchové. Co stojí za zmínku, jsou (pravděpodobně příplatkové) aktivní příčné stabilizátory, které vyrovnávají boční náklony auta pomocí 48V elektrického systému. I to jsme už ale viděli u Porsche.
Čekáte stále na to „nej”, které by se k této verzi Bentaygy vázalo, když W12 i diesel ta svá mají? Hledejme ho v příplatkových karbon-silikon-keramických brzdách. Přední mají desetipístkové třmeny a kotouče o průměru 440 mm, což je nejvíc na světě mezi produkčními auty.
Není se tedy co divit, že Bentayga má v základu 21” kola a menší než dvacetipalcová nebudou k mání. A kolik peněz Bentley za všechno bude chtít? Informace o cenách zatím nejsou k dispozici, ale odhadovali bychom něco mezi cenou dieselu a W12, tedy 4,9 až 5,8 miliónu korun.