Článek
Popravdě řečeno, tak u tohoto automobilu není moc o čem psát. Vozy Volvo jsou "držáky" jako málokteré jiné. Vůz sjížděl ze stejné výrobní linky jako Mitsubishi Carisma, s níž má hodně společného, ale nikoliv všechno. Například brzdy či kompletní motorová paleta je vyloženě pro Volvo (až na 1.8 GDI). Ale i u tohoto modelu, který je oceňován pro svojí kvalitu můžeme najít několik pih na kráse.
Raději nad 1998
Když se podíváte do bazarů, zjistíte, že nabídka těchto vozů není tak široká. Přesto pečlivě vybírejte, protože starší verze jsou trochu horší. První generace vozu měla své mouchy především v dieselových motorech. Ty byly přebírány ze značky Renault a dnes označení 1.9 TD či 1.9 dTi raději ze středu svého zájmu vynechte. Neměly správnou sílu, byly hlučné a několik závad se stále opakovalo (praskání řemenů, prasklá hlava válců, problémy s únikem chladicí kapaliny...). To nástupce 1.9 dCi/75 kW je už pořádně svižný, úsporný, ale jeho turbodmychadlo je po 100 000 zralé na výměnu. Takže na tyto roky zapomeňme a snažme se podívat na něco modernějšího.
Volvo V40 |
Značka Volvo nabízí paletu automobilů, které jsou velmi spolehlivé, kvalitní a luxusní. Menší model Volvo S40/V40 ale nemusí vzbuzovat závist sousedů - je to nenápadný vůz standardních rozměrů a přitom se všemi výhodami švédské výroby. Karoserie má perfektní antikorozní ochranu, podvozky jsou výborné, stejně jako motory. Především zážehové varianty vynikají spolehlivostí, ale i diesely nejsou výjimkou. Především ty, které jsou vyrobeny od roku 2000. Cenu si drží vyšší, ale kupujete solidnost. |
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA |
Vozy od roku 1998 už měly všechny motory z Volva a nutno dodat, že velmi kvalitní. Především se povedly zážehové jednotky - 1.8 16V/90 kW (testovací model) a 2,0 T/120 kW. Jsou spolehlivé, jak by měly být všechny motory.
Karoserie, podvozky... OK
Hledat chyby na karoserii snad v bazaru ani nemusíte. Antikorozní ochrana je výborná a problémy zde nejsou. Pokud tedy někde uvidíte "rudá kvítka", zajímejte se o to, jestli vůz nebyl bouraný. To na podvozku už rzi uvidíte víc, především v oblasti výfuku. Ale 150 000 km by měl vydržet.
Nápravy jsou v pohodě, případné krizové díly by měly být vzadu u kombíku, který může být častěji přetěžovaný. Ale i to je spíš výjimka.
V interiéru platí to samé jako o motorech. Po faceliftu v roce 1998 jsou vozy pečlivěji udělané a především lépe vybavené. Však také náš vůz měl v sobě kompletní "elektriku", klimatizaci, výborné autorádio, šest airbagů...
Volvo V40 1.8 16V, najeto 119 780 km, r.v. 2001 | |
Motor | R4 16V |
Výkon (kW při ot./min) | 90/5800 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 170/4000 |
Max. rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,5 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 8,1 |
Rozměry (m) | 4,51 x 1,72 x 1,43 |
Obj. zavazadelníku (l) | 413 |
Cena | 239 900 Kč |
Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.