Článek
To, že byl Seat toledo na začátku své kariéry velkým hitem, napomohlo k tomu, že si španělská značka mohla dovolit velké investice do rozšíření modelových řad a opravdu ohromný krok kupředu (vzpomeňte si třeba na udýchanou nekvalitní osmistovku Seat Marabella). Ovšem v době, kdy byl Seat Toledo poprvé představen, se stále ještě značka potýkala s kvalitou a první generace vozu kvetla (a stále kvete) jako Krakonošova zahrádka.
Seat Toledo od 1999 |
Toledo druhé generace má méně vnitřního prostoru pro cestující vzadu než předchůdce. Karoserie netrpí korozí, jsou kvalitní i po letech. Motorové jednotky jsou totožné s koncernem VW, takže nejprodávanější jsou 1.9 TDi (vadná váha vzduchu a potíže s turbodmychadlem) a benzinová 1.6. Rychle odchází brzdové kotouče na přední nápravě. Kdo chce sportovní jízdu, v nabídce je pětiválec VR5 s výkonem 170 koní a sníženým sportovním podvozkem. |
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA |
To u dnes testované generace je situace už jiná. Automobil se dostal na kvalitativní úroveň německých vozů a problémy se rzí už zde nejsou.
Octavia se španělským střihem
"Tento automobil je vlastně převlečená Škoda Octavia," řekl nám Roman Loužil z výkupu Auto Esa. "Můžeme tedy říct, že má všechny neduhy stejné. Odchází zde vzduchová váha, občas turbodmychadla a na podvozku je třeba často měnit gumy na stabilizátorech," dodal Loužil.
Poslouchejte a porovnávejte
Nabídek na Seat Toledo je v naší republice dost. Na první pohled nepoznáte, jestli je auto špatné, protože již zmíněná karoserie má výbornou antikorozní ochranu. Je třeba se tedy zaměřit na sekundární jevy - ošoupané plasty, prosezené sedačky a v rámci techniky je třeba hodně dobře poslouchat. Velké problémy měl vůz třeba s brzdovými kotouči a u šestnáctistovkového motoru občas "odumíraly" synchrony u druhého a třetího stupně převodovky. To se ale stávalo až nad 100 000 km.
Při výběru tohoto vozu dejte velký pozor na to, zda vůz nebyl bouraný. Dotažených "havárek" z Německa je u nás velké množství.
Seat Toledo 1.6 SR, r.v. 1999 | |
Motor | R4 |
Výkon (kW při ot./min) | 74/5800 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 148/3800 |
Max. rychlost (km/h) | 181 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,9 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 7,6 |
Rozměry (m) | 4,44 x 1,74 x 1,44 |
Obj. zavazadelníku (l) | 500 |
Stav tachometru (km) | 122 144 |
Cena | 159 000 Kč |
Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.