Článek
Peugeot 206 byl pro francouzskou značku totální trhák. Auto se prodávalo neustále, i když testy nových vozů nedopadaly moc dobře. Auto trpí snad všemi neduhy, typickými pro francouzskou provenienci - má měkký a nepřesný podvozek, přeposilované řízení a kulisa řadicí páky je spíš ve stylu "kdo z koho". Na německé "pünktlich" vozy to prostě nemá. Jenže je tu mnoho dalších faktorů, a ty táhnou. Především je to velmi povedený design, bohatá nabídka motorů, karoserií, na svou velikost prostorný interiér a výborná cena.
Dolíčky ve tvářích
Bohužel v bazarech je na autech nejvíc vidět jeho karoserie, která byla ve výrobě vytvořena z příliš měkkých plechů. Takže stačí kroupy, odletující štěrk či děti hrající si s míčem a kapota vypadá jako měsíční krajina. Je to hodně znát i při bouračkách, kdy se plechy s radostí sbalí do klubíčka i při malém ťuknutí. Na druhou stranu karoserii musíme pochválit za výbornou antikorozní ochranu.
Peugeot 206 |
Malý francouzský automobil je stále velmi oblíbený. Především si ho zákazníci cení pro jeho vzhled, který se opravdu povedl a ani první vozy z roku 1998 nezestárly. Automobil je také velmi vysoko hodnocen pro svou jednoduchost a některé motory (hlavně 1.4 HDi). Známé jsou však i nedostatky - příliš měkké plechy karoserie, VIN číslo na zadním lemu zavazadelníku, hlasité drnčení plastů v interiéru a jejich slícování, méně kvalitní podvozek, poruchy elektroniky. Přesto je Peugeot 206 v autobazarech často vyhledávaný a udržuje si stabilní cenu. |
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA |
Jak jsme již řekli, podvozky mají slušnou slabinu v měkkém nastavení. Nejsou tak robustní jak by měly a občas se může stát nepříjemnost v podobě projetého vytlučeného kanálu v plně naloženém voze...
Hledejte 1.4 HDi
To nejcennějí na voze jsou však motory. Konkrétně jeden - 1.4 HDI (v ČR se prodával jen s 50 W, takže všechny ostatní veze jsou jasný dovoz). Je tichý, má minimální spotřebu (cca 5 l na 100 km) a je neuvěřitelně spolehlivý. Velmi oblíbená je i čtrnáctistovka v zážehové verzi, která má tytéž charakteristiky. Spolehlivější je i malý čtyřválec 1,1 l. Jenže tenhle motor je na auto snad až moc slabý. Vůz s ním moc nechce jezdit a koupit si ho do kopcovitého Liberce by bylo pošetilostí.
Když upozornit na horší výběr, pak je to vznětový dvoulitr. Není to špatný motor - naopak, ale se spolehlivostí vstřikovacích jednotek je to horší.
Bacha na zadek
To nejdůležitější o voze nám však prozradil pan Pavel Janovský, vedoucí nákupu v Auto ESA. "Velmi nebezpečné jsou bouračky ´na zadek´," řekl. "VIN kód je totiž hned nad zadním nárazníkem a jakmile někdo zezadu do auta strčí, příčka se zdeformuje a VIN kód s ním. I po opravě to vypadá, jako by někdo navařil VIN na jiné auto, což se také může stát. Taková auta my raději nevykupujeme," dodal. Když se tedy autu stane takováto nehoda, auto se stává už téměř neprodejným.
:. VIN číslo najdete hned po otevření pátých dveří u lemu těsnění. Pozor tedy na havarovaná auta. (Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Peugeot 206 1.4, najeto 136 239 km, r.v. 1999 | |
Motor | R4 16V |
Výkon (kW při ot./min) | 55/5500 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 120/3400 |
Max. rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 14,2 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 6,3 |
Rozměry (m) | 3,82 x 1,67 x 1,44 |
Obj. zavazadelníku (l) | 245 |
Cena | 139 900 Kč |
Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.