Článek
První generace Mercedes-Benzu třídy C byla dobrá. Je spousta lidí, kteří si tenhle vůz zamilovali. Je to "malý meďák" se všemi jeho přednostmi i nedostatky. Byl to celkem spolehlivý vůz s kvalitními jízdními vlastnostmi a dobrou výbavou, ale za vyšší cenu.
Jenže pak přišel nástupce (od r.v. 2000) a s ním začaly problémy. Mercedes se snažil automobil zlepšit po všech stránkách. Karoserie je mnohem bezpečnější, motory jsou silnější, podvozek kvalitnější. Jenže bohužel se na všem našlo dost chyb.
Karoserie
Když se podíváte na karoserii, nemusíte hledat známky koroze - ty prostě nejsou. Jenže pak přijdete k podvozku a najednou je všechno jinak. V antikorozní ochraně se nějak pozapomnělo na výfuky (hlavně první ročníky). Při prohlídce se tak zajímejte o jejich stav.
Mercedes Benz C |
Po zdařilé "190" je to pokračovatel v segmentu střední třídy. Ve své kategorii patří k tomu lepšímu, především výběr motorů je obrovský. Značka dopřává zákazníkům dostatek luxusu. Od modelového roku 2000 jsou vychytány drobné nedostatky, především díly přední nápravy, které měly kratší životnost. Podvozek skvěle kopíruje zvolenou stopu. Z motorů je nejlepší volbou C230 Kompresor, který je dostatečně dynamický. Nevýhodou jsou ceny servisu a náhradních dílů, odměnou je pohodlí a bezpečnost. |
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA |
Také si všímejte, zda vůz nebyl bourán - to je asi nejčastější problém dovezených automobilů. Kvalitní německý servis dokáže rány dobře zamaskovat, takže se dívejte pozorně.
Motor
"Asi nejoblíbenější motory jsou tyto turbodiesely. Nejméně žádané pak nejsou ani tak nejvýkonnější varianty, jako spíš slabé zážehové jednotky," řekl o oblíbenosti vozu Zdeněk Konšel, technik výkupu Auto ESA. Jenže i tady je velký problém. Automobily značky se v minulých letech dost potýkaly s kvalitou výroby a často byly svolávány do servisů. Týkalo se to i motorů, kde se objevovaly závady čerpadel, elektroniky, vstřikovačů... Tyto chyby vyplývají patrně ze snahy automobilky o překotný vývoj, který však nešel ruku v ruce s testy a životností.
Když budete do automobilu usedat, hlídejte s tedy vibrace motoru, pravidelnost chodu a kouřivost u dieselů.
Také se může objevit chyba v elektronice. Nám samotným se kdysi stalo u nového testovacího vozu, že se rozsvítilo na displeji hlášení, že airbag je vystřelený (což samozřejmě nebyl). Někde se v okruhu objevil zkrat, který byl rychle opraven. Jenže technik přejímky vozů nám klidným hlasem sdělil, že se to může stát kdykoli - třeba když auto přeskočí kanál.
Podvozek
Automobil má super podvozek, který "vyžehlí" kdejakou nerovnost a přitom zachovává i jistý podíl sportovního svezení. Řízení je přesné, perfektně reaguje a při zrychlování plynule tuhne. Jen přední náprava byla už v první generaci slabinou. Čepy z prvních sérií se vytloukly tak rychle, že si jich ani majitelé nestačili užít. Pak se kvalita zvedla, ale stále ještě to není ono.
Mercedes-Benz C220 CDI, najeto 146 306 km, r.v. 2002 | |
Motor | R4 16V |
Výkon (kW při ot./min) | 105/4200 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 315/1800 |
Max. rychlost (km/h) | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,3 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 6,2 |
Rozměry (m) | 4,53 x 1,73 x 1,43 |
Obj. zavazadelníku (l) | 455 |
Cena | 459 990 Kč |
Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.