Článek
Ford se s escortem trefil do černého. Tohle auto zaujalo hodně zákazníků a v bazarech nevadí, že není po prvním majiteli a stejně hned jde na odbyt. Ford Escort se stále dobře prodává a je jedno, zda s karoserií kombi, sedan či třeba u nás celkem málo vídaný kabriolet.
Hlavně ten rez
Karoserie vozu prodělala během let několik změn, ale stále si zachovávala svůj nezaměnitelný vzhled. Ford u tohoto vozu navíc nešel cestou modernosti a technických pokroků, ale pěkně nechal všechno jednoduché a lehce opravitelné.
Jenže bohužel se stává, že na automobilech najdete "rozkvetlou zahrádku". Velmi záleželo na tom, jak se k automobilu choval jeho předchozí majitel. Pokud byl vůz garážovaný a leštěný, na karoserii nenajdete jediný kousek rzi.
Ford Escort |
Escort je dnes nejdováženější ojetina do naší republiky. Je to držák, který si nechá hodně líbit a poskytuje dostatek standardní výbavy. Před zavedením výroby Octavie to bylo u nás nejprodávanější kombi. Osvědčeným motorem je 1.6, i když má svoje nedostatky jako hlučnost a poruchový ventil volnoběhu. Malá životnost předních brzd a dílů přední nápravy jsou daní za české silnice. Nedoporučuji motor 1.8D - je líný, rozjezd trvá dlouho. Poruchovost čerpadla, vstřikovacích trysek a praskání rozvodového řemene jsou dost časté. Při koupi věnujte pozornost korozi karoserie. Přesto je to dobrá volba. |
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA |
Jenže většina vozů je stejně dotažena z Německa či Francie, kde postávaly na ulicích a je to na karoserii znát. Ne hned na první pohled - to si Escort nedovolí, ale podrobnější zkoumání odhalí několik zásadních míst. Vyplatí se zkontrolovat lemy blatníků, místo pod zadní SPZ, spodní část prahů či ukotvení tlumičů v karoserii. Pokud máte zájem o kombi, pak zkontrolujte na zvedáku také nosníky zadní části. Ty jsou extrémně namáhané.
Jen benzín
Kdo si chce koupit tohle auto, měl by se zajímat jen o benzínové verze. Vznětové verze, ať s turbodmychadlem či atmosférickým plněním, jsou velmi špatné. Nejedou, mají vysokou spotřebu a nevynikají zrovna spolehlivostí.,
Jako nejlepší motor lze tedy považovat velmi svižnou osmnáctistovku s 85 kW, ale hodně nabízí i menší 1.6 16V. Ten jsme měli v testovaném voze a příjemně překvapila jeho svižnost a kultivovanost. Hodně žádaná je také malá třináctistovka, ale ta je na automobil už celkem slabá (44 kW). U všech zážehových verzí však byla jedna chyba, která se opakovala - porouchaná váha vzduchu.
Tvrdší odpružení
Proti konkurenci je escort poněkud tvrdší. Jeho pružení je tak nastavené, což někomu vyhovuje, jinému ne. Za následek to však má zásadní nedostatek - vytlučené závěsy na přední nápravě, odcházející ložiska a dokonce i celé poloosy. Při koupi také zkontrolujte manžety kryjící klouby - to je záležitost třiceti vteřin a ušetříte pak celé tisíce.
Ford Escort Kombi 1.6 16V, r.v. 1997 | |
Motor | R4 16V |
Výkon (kW při ot./min) | 66/5500 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 134/3000 |
Max. rychlost (km/h) | 177 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,3 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 6,9 |
Rozměry (m) | 4,3 x 1,69 x 1,41 |
Obj. zavazadelníku (l) | 460 |
Stav tachometru (km) | 68 181 |
Cena | 79 900 Kč |
Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.