Článek
„Naším cílem je přeměnit vozový park bavorské policie ve vhodných oblastech tak, aby byl co nejšetrnější ke klimatu,“ řekl Herrmann. „Po vyhodnocení zkoušek rozhodneme o nákupu dalších elektrických vozů pro uniformované hlídky,“ uvedl. Poznamenal, že policie se předem nezříká ani dalších pohonů, jako jsou vodík a syntetická paliva.
Elektrické vozy nejsou pro bavorskou policii žádnou novinkou, ve flotile čítající přes 9200 aut jich dosud měla zhruba sedm desítek. Takřka všechny s výjimkou deseti kusů jsou ale v civilním provedení. Ty ve služebním nátěru jsou modely BMW i3, které se řadí do segmentu malých automobilů.
Vzhledem k velikosti těchto aut je ale policie používá především k administrativním výjezdům, a nikoli k zásahům jako plnohodnotné hlídkové vozy.
Nyní chce ale bavorská policie vyzkoušet elektrické vozy v plném nasazení, v jakém používá konvenční vozy se spalovacími motory. Auta získala policejní oddělení po celém Bavorsku, takže vozy budou jezdit ve městech, na venkově a také v náročném alpském terénu, a to za každého počasí ve všech ročních obdobích. K testování policie zařadila devět aut Audi Q4 e-tron, devět BMW iX1 a dva modely VW ID.4, které mají výrobcem udávané dojezdy v rozmezí 440 až 540 kilometrů.
Spolu s elektrickou flotilou aut bavorská policie rozšiřuje i vlastní nabíjecí místa, kterých má aktuálně asi 320. Herrmann uvedl, že letos do nich policie investuje celkem deset milionů eur (241 milionů Kč).