Článek
Velkolepé kupé Batur stojí na základech standardního Continental GT, ale dostalo delší rozvor, a především zcela nový design, který má upoutat na elektrická bentley budoucnosti. Model byl představen pod křídly luxusní divize Mulliner na akci Monterey Car Week, a to jen pětistovce zákazníků britské automobilky.
Batur vznikne pouze v omezené sérii osmnácti kusů, ale i tak se jedná o nejvýkonnější sériové auto v historii Bentley. Pod kapotou je legendární motor 6,0 W12, který má výkon 730 koňských sil. Cena je stanovena na v přepočtu přibližně 48 milionů korun a všechny vozy jsou už prodané.
Test Bentley Continental GT V8 Mulliner: Když okřídlené B nestačí
Mimo obrovského výkonu batur láká také na řadu nových technologií, má samosvorný elektronický diferenciál nebo přepracované vzduchové odpružení. Mimo ně má auto také dvaadvacetipalcová kola s funkcí natáčení zadní nápravy.
Vůz se bude vyrábět v továrně v Crewe, motor je napojen na osmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku a diferenciál umí vektorovat točivý moment. Každý model pak bude vznikat ve spolupráci s budoucím majitelem, aby byl co nejvíce personalizován.