Článek
„Můj cíl je jasný: posunout značku Škoda na další úroveň tím, že zvýšíme náš výkon a budeme podporovat další růst, čímž zajistíme pokračující úspěch automobilky. Tento rok slavíme 125. výročí založení firmy, což je nejlepší motivace splnit tento úkol společně s vynikajícím týmem, který čítá přes 42 000 škodováků. Společně budeme pokračovat v tomto úspěšném českém příběhu," uvedl Schäfer.
Schäfer při svém nástupu do funkce na začátku srpna uvedl, že hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.
Připravenost vozu pro výrobu je žalostná, stěžují si škodováci na novou octavii
Babiš je přesvědčen, že vozy Škoda jsou nejlepším výrobkem koncernu Volkswagen. Premiér má ale podle svých slov pocit, že tento fakt někdy někomu vadí. Škoda Auto je jedním z podniků, které vláda nejvýznamněji podpořila v programu Antivirus, díky němuž mohou firmy čerpat peníze na sanování ztráty kvůli covidu-19.
„Autoprůmysl je pro nás velice důležitý, představuje 11 procent HDP a 24 procent exportu. Doufejme, že Volkswagen nebude omezovat škodovku v nějakém vývoji," řekl tento týden premiér.
Nová Škoda Octavia dostane jednoduchý atmosférický motor, Češi ale mají smůlu
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku necelých 34 000.
Schäfer se stal předsedou představenstva společnosti Škoda Auto 3. srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech.