Článek
Avia podle mluvčího Michala Bačkovského chce vyrábět podvozek pro autobusy střední velikosti do 32 až 35 míst k sezení. "V současné době probíhá druhá fáze vývoje, která má za cíl připravit univerzální podvozek, který budou moci využít pro dostavbu přední evropští výrobci těchto autobusů," uvedl.
Rozšíření tradičního portfolia produktů Avia, které historicky tvořily hlavně lehké nákladní automobily s naftovým pohonem, zapadá podle Bačkovského do koncernové strategie automobilové divize skupiny Hinduja Group.
"Naše mateřská společnost Ashok Leyland získala čtvrtinový podíl britského výrobce autobusů Optare. Spolu s programem podvozků pro autobusy, které vyvíjíme na platformě podvozků pro nákladní automobily u nás v Avii, tak potvrzujeme dlouhodobou strategii získání významného podílu na světovém trhu autobusů," uvedl výkonný ředitel Avie Marcus Pauels.