Článek
Hlavní hvězdou DS na autosalonu v Ženevě jistě bude třetí novodobý model značky, „devítková” limuzína. Ovšem kus pozornosti si hodlá vzít i studie crossoveru.
Podle automobilky koncept „reaguje na velmi aktuální problém: jak zajistit novou účinnost, a nevzdat se přitom charakteru a síly designu.” Jinak řečeno, jak se vyhnout emisním pokutám a přitom své portfolio postavit především na SUV, které zákazníci chtějí.
Inženýři se u pětimetrového crossoveru zaměřili především na aerodynamiku, včetně třeba 23palcových disků kol. Vůz zaujme svými parametry. V duchu doby se jedná o elektromobil, nese tedy značky E-Tense. Elektromotory nabídnou 500 kilowattů, 680 koňských sil.
Sto kilometrů za hodinu je otázkou 2,8 sekund. Baterie nové generace má kapacitu 110 kWh, což vozu umožňuje údajný dojezd 650 kilometrů na jedno dobití.
Uvnitř se designéři vyřádili, jak je to u konceptů zvykem, zdobným materiálem tu je i upravená sláma. Obrazovky, které hrály prim ve většině koncepčních a sériových vozů, zde zcela vymizely. Před posádkou jsou umístěny dva široké pruhy vytvářející tvar podobný leteckému kokpitu.
DS 9 je novým vrcholem francouzského luxusu, nabídne až 360 koňských sil
Spodní část pokrytá bavlněným saténem slouží jako místo pro promítání informací z horního pruhu. Na obou stranách se objevují obrazovky sloužící jako digitální zpětná zrcátka. Každý má stejně jako při cestování v první třídě svou vlastní obrazovku. Prvky potřebné pro řízení jsou promítány na čelní sklo za využití rozšířené reality.
Zaujme technologie ultrazvuku pro ovládání infotainmentu. Díky vytváření inteligentního trojrozměrného ultrazvuku má mít posádka ovládající systém pocit, že se dotýká tvarů a textur ve zcela prázdném prostoru.
Zatím není jasné, jestli se nějaká esence z tohoto konceptu může dostat do sériové podoby. Může se však jednat o předzvěst většího crossoveru, který by své místo zaujal nad DS 7 Crossback.