Článek
Španělé do nového Leonu údajně investovali 1,1 miliardy euro, tedy více než 26 miliard korun, aby se čtvrtou generací svého nejprodávanějšího modelu pořádně rozvířili vody trhu s kompaktními vozidly v Evropě. Leon byl navržen a vyvíjen byl přímo v Barceloně, kde se také poprvé představil veřejnosti.
Vzhled nového Leonu odpovídá současnému designovému jazyku automobilky, má ostré hrany a agresivnější křivky, díky čemuž je i hospodárnější, má o 8 % nižší součinitel aerodynamického odporu. Na první pohled zaujme i nový, horizontální LED pás po celé šířce automobilu v zadní části.
Cupra upraví nový leon ještě letos, nejspíš půjde o plug-in hybrid
Automobil se bude vyrábět jako hatchback, ale i ve verzi Sportstourer, přičemž obě varianty stojí na modulární platformě MQB Evo a vůz tak mezigeneračně trochu narostl. V rozvoru náprav je například pětidveřová verze o 50 mm větší, přičemž je i o 86 mm delší než Leon třetí generace. Sportstourer je pak dokonce o 93 mm delší než předchozí model.
Hraje si se světlem
V interiéru se může Leon pochlubit také novým vzhledem, kde hrají prim vnitřní osvětlení, desetipalcová obrazovka infotainmentu s rozpoznáváním gest a vylepšení používaných materiálů. Seat se mimo jiné chlubí i větším zapojením koženého povrchu, který nově zdobí i výplně dveří nebo palubní desku. Co se naopak nezměnilo, je velikost zavazadlového prostoru v pětidveřové verzi, která zůstala na hodnotě 380 litrů. U Sportstoureru ale kufr narost a to o 30 litrů na číslo 617.
Leon bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy, přičemž už ta základní bude mít třeba bezklíčový přístup Kessy Go, USB vstupy vpředu i vzadu, automatické LED světlomety a osmipalcový displej s informačním systémem SEAT Connect. Konkrétně se jedná o verze Reference, Style, Xcellence a FR. Nejvíce prodejů si ale Seat slibuje právě od posledního jmenovaného, nejsportovnějšího stupně výbavy, tedy FR.
Závodní Seat Leon si v nové generaci můžete objednat dříve než sériovou verzi
Model FR by měl mít specifický podvozek, nárazníky FR, 17palcová, a případně i 18palcová kola, nebo kůží obšitý volant. Nebudou mu chybět ani kožená sedadla, třízónová klimatizace nebo 10,2palcový displej místo budíků. Specifické prvky výbavy bude mít i model Xcellence, který zaujme novým ambientním osvětlením interiéru.
CNG se nevzdává
Co se týče motorizací, dostane Leon pod kapotu všechny verze pohonných jednotek, který si lze představit. Budou to benzínové a naftové agregáty a mimo nich také verze na CNG, mild hybridní motory, a dokonce i plug-in hybridy.
Všechny zážehové motory jsou přeplňované. Jejich základ tvoří tříválec o zdvihovém objemu 1,0 litru a výkonu 110 koní. Následují ho čtyřválce se zdvihovým objemem 1,5 litru a výkony 130 nebo 150 koní a vrchol tvoří dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 koňských sil. Litrový a slabší 1,5litrový motor přitom používají Millerův cyklus, což zvyšuje hospodárnost údajně až o 10 %.
K dispozici budou i tří dieselové motory se zdvihovým objemem 2,0 litru a výkony 115 a 150 koní. Ten slabší je dodáván standardně se šestistupňovou mechanickou převodovkou, silnější pak i ve variantě DSG. Rovněž lze pořídit i systém pohonu všech kol 4Drive. Pro milovníky alternativních technologií se nabízí koupě pohonu na CNG, který bude zajišťovat 1,5 litrový motor TGI o výkonu 130 koňských sil.
Seat přijde s městským vozítkem. Na auto ale zapomeňte
Novinkou je částečně elektrifikovaný motor eTSI, který bude dodávaný buď s tříválcovým 1,0 litrovým agregátem nebo větším čtyřválcem 1,5 litru a motor bude spojený se 48V generátorem a lithium-iontovými akumulátory, což má zvýšit hospodárnost.
Pokud pak bude zákazník hledat nejsilnější Leon, bude muset zakoupit externě nabíjený plug-in hybridní motor, jehož základ tvoří čtyřválec se zdvihovým objemem 1,4 litru a elektromotorem, který díky sadě baterií o kapacitě 13 kWh ujede sám až 60 kilometrů. Dohromady to vozidlu dává výkon 204 koňských sil.
Prodej začne v březnu
Seat má v plánu zahájit prodej v březnu, kdy z pásu sjedou poslední modely Leonu třetí generace. K vidění bude také na autosalonu v Ženevě od 3. března. Jako první si budou zákazníci moci zakoupit pětidveřovou variantu, verze Sportstourer bude k dispozici v létě.
Volkswagen Golf s 333 koňmi? Uniklá fotografie láká na vrchol osmé generace
Zprvu bude pravděpodobně možné koupit pouze zážehové, vznětové motory a mild hybrid, přičemž plug-in hybrid dorazí v létě, společně s kombíkem, následovaný agregátem na CNG. Ten by měl být k dispozici v září. Cena nového Leonu ještě nebyla oznámena.
Sportstourer v plug-in hybridní variantě.