Článek
Přestože se kvůli technologii baterií v podlaze, ale i populárnosti vozů SUV spoustu automobilek pouští nejprve do elektrických crossoverů, největší smysl tento pohon aktuálně dává pro městská vozítka.
Renault proto následuje směr koncernových bratislavských trojčat - Seatu Mii, Škody Citigo a Volkswagenu Up!. Z modelů, které původně svou pouť odstartovaly s čistě spalovacími jednotkami, se stávají elektromobily.
V případě Twinga to znamená elektromotor o výkonu 81 kilowattů a točivém momentu 160 Nm. Stejně jako u zážehové verze motor najdete pod zavazadelníkem, pohání zadní kola.
Baterie umístěná pod podlahou váží 165 kilogramů a má kapacitu 22 kWh. To vozu umožní dojezd 220 kilometrů na jedno nabití, dle přísnějšího městského protokolu WLTP. Pokud vezeme standardní normu WLTP, kde roste podíl silnic mimo město, dostaneme se k dojezdu 180 kilometrů.
Nový Renault Zoe má české ceny, patří mezi nejlevnější elektromobily
Pokud parametry srovnáme s příbuzným Smartem EQ ForFour, ten nabídne menší 17,6 kWh baterii a maximální dojezd 140 až 153 kilometrů, ovšem podle mnohem benevolentnější starší metodiky NEDC. Konkurenční Škoda Citigoe iV má výkon 61 kW. Baterie pod podlahou má kapacitu 36,8 kWh. Dojezd dle WLTP činí 252 kilometrů.
Premiéru si novinka odbude na autosalonu v Ženevě. Podle vyjádření tiskové mluvčí českého zastoupení Renaultu se zatím elektrické Twingo nechystá na tuzemský trh, který spalovací verze na konci roku 2018 opustila.
V portfoliu Renaultu se elektrická novinka zařadí ještě pod kompaktní Zoe, které nedávno prodělalo rozsáhlou modernizaci. V Ženevě rovněž uvidíme i elektrický model od Dacie.