Článek
Uniklé fotografie nelhaly - nový Hyundai i20 je opravdu designově velmi výrazný. Automobilka to nazývá „Sensuous Sportiness”, česky „smyslná sportovnost”, a výsledkem je, že zejména zezadu si novou i20 s ničím nespletete.
Výrazná je zejména červená linka na zádi, ovšem s koncovými lampami celá nesvítí; přeci jen je i20 pořád levné městské auto. I tak ale je možné si do interiéru objednat ambientní osvětlení, věc běžně vyhrazenou mnohem dražším vozům.
Hyundai láká na plně elektrický sedan, zezadu připomíná klasická Porsche
Hyundai zatím nezveřejnil fotku interiéru, ale z tiskové zprávy se dovídáme o horizontálních linkách na palubní desce a dvou displejích o 10,25” úhlopříčky - jeden je centrální, druhý je digitálním přístrojovým štítem. Víme také, že kufr narostl o 25 litrů na celkových 351.
Pod kapotou víme o litrovém tříválci s přeplňováním, který nabídne 74 kW/100 koní ve slabší a 88 kW/120 koní v silnější variantě. Ta dostane 48V mild-hybridní systém standardně; u slabšího motoru bude za příplatek. Podle Hyundaie snižuje tento systém spotřebu a emise CO2 o tři až čtyři procenta.
Poháněna jsou samozřejmě přední kola, a to standardně šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou. Hyundai nabídne ale i „inteligentní manuální převodovku”, která „odpojí motor od převodovky”, když řidič uvolní plyn.
Podle automobilky to má pomoci snížit spotřebu paliva. Na první pohled to ale vypadá jako ekvivalent vyšlápnutí spojky či vyřazení rychlosti. To znamená, že pokud hybridní systém nevypne spalovací motor, ten bude muset vstřikovat nějaké palivo, aby se udržel v chodu.
Oproti tomu, když je stále zařazeno a vůz „brzdí motorem”, do motoru žádné palivo vstřikováno není. Jak konkrétně onen „inteligentní manuál” šetří palivo, tedy není zcela jasné.
K mání je na palubě technologie Bluelink, díky níž má navigace online dopravní data a ve spolupráci s mobilní aplikací poskytuje např. možnost auto na dálku demknout či zamknout nebo zadat cíl do navigace. Android Auto a Apple CarPlay jsou samozřejmostí, na seznamu příplatků je také bezdrátová nabíječka mobilů anebo audiosystém Bose.
Z bezpečnostních pomocníků tu je snad všechno - hlídač mrtvých úhlů, hlídač jízdních pruhů, hlídač příčného provozu za autem, autonomní nouzové brzdění nebo asistent rychlostních limitů, mimo mnoha dalšího. Nová i20 se ukáže na ženevském autosalonu začátkem března.