Článek
Revoluční design, inovace a vkusný interiér. To všechno zaujalo automobilové fanoušky před pár dny, kdy Kia představila první snímky očekávané novinky pro březnový autosalon v Ženevě, SUV Sorento. Nyní se Korejci nechali slyšet, co bude mít rodinný vůz pod kapotou.
Kia uvádí, že Sorento bude stát na zcela nové platformě, díky které je vůz mezigeneračně o 10 mm delší, má o 35 mm delší rozvor a také kratší převisy vpředu a vzadu. Díky inteligentnímu uspořádání navíc značka slibuje, že Sorento nabídne jeden z největších a nejlépe využitelných zavazadlových prostorů ve své třídě.
Kia představuje nové Sorento
Hlavní devizou nové platformy ale přitom není prostornost auta, ale možnost využití hybridního pohonného systému „Smartstream“. V rámci něho se pod kapotou auta na trhu v Severní Americe, Koreji a také v Evropě objeví motor 1,6 litru T-GDi a s ním i elektromotor o výkonu 44,2 kW napojený na 1,49 kWh lithium-iontovou baterii. Hybridní pohon pak bude autu dávat maximální výkon 230 koňských sil a točivý moment 350 Nm, což není vůbec málo.
Mimo zážehového motoru budou moci zákazníci zvolit i vznětovou pohonnou jednotku založenou na čtyřválcovém motoru se zdvihovým objemem 2,2 litru, má elektrifikovaný výkon 202 koní a větší točivý moment až 440 Nm.
V obou případech Kia slibuje, že ani přes přítomnost neskladných baterií neubyl v kabině prostor pro posádku, protože byly chytře uloženy pod nohami řidiče. Obě verze pak dostaly novou osmistupňovou automatickou převodovku 8DCT s vícelamelovou spojkou v olejové lázni, která má mít pozitivní dopad na spotřebu.
Mimo výše uvedených motorizací osadí Kia Sorento ještě jedním, patrně nejatraktivnějším pohonným ústrojím. Bude se jednat o benzínový čtyřválcový motor T- GDi se zdvihovým objemem 2,5 litru, který bude dávat výkon až 281 koní při točivém momentu 421 Nm. Vrcholné motorizace se ovšem dočkají jen zákazníci v Koreji a Severní Americe. Do Evropy nedorazí.
Kia a Hyundai letos plánují elektrifikovat svá SUV
Nové Sorento pak pochopitelně přijde na trh i s řadou bezpečnostních prvků, jako je multikolizní brzda, která má při nehodě minimalizovat zranění posádky. K dispozici bude i systém monitorování okolí a další.
Novinka bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě, kde ho budou návštěvníci poprvé moci spatřit 5. března.