Hlavní obsah

Nová Kia Sorento sází na zcela novou techniku včetně hybridního pohonu

Kia krátce po odhalení prvních snímků chystaného SUV Sorento zveřejnila také technické specifikace modelu. Ten se na evropský trh dostane ve dvou motorizacích, obě pak budou hybridní. Třetí, nejsilnější varianta, ovšem Evropu mine obloukem.

Foto: Kia

Nová Kia Sorento 2021

Článek

Revoluční design, inovace a vkusný interiér. To všechno zaujalo automobilové fanoušky před pár dny, kdy Kia představila první snímky očekávané novinky pro březnový autosalon v Ženevě, SUV Sorento. Nyní se Korejci nechali slyšet, co bude mít rodinný vůz pod kapotou.

Kia uvádí, že Sorento bude stát na zcela nové platformě, díky které je vůz mezigeneračně o 10 mm delší, má o 35 mm delší rozvor a také kratší převisy vpředu a vzadu. Díky inteligentnímu uspořádání navíc značka slibuje, že Sorento nabídne jeden z největších a nejlépe využitelných zavazadlových prostorů ve své třídě.

Foto: Kia

Interiér vozu Kia Sorento 2021

Kia představuje nové Sorento

Autosalon Ženeva

Hlavní devizou nové platformy ale přitom není prostornost auta, ale možnost využití hybridního pohonného systému „Smartstream“. V rámci něho se pod kapotou auta na trhu v Severní Americe, Koreji a také v Evropě objeví motor 1,6 litru T-GDi a s ním i elektromotor o výkonu 44,2 kW napojený na 1,49 kWh lithium-iontovou baterii. Hybridní pohon pak bude autu dávat maximální výkon 230 koňských sil a točivý moment 350 Nm, což není vůbec málo.

Mimo zážehového motoru budou moci zákazníci zvolit i vznětovou pohonnou jednotku založenou na čtyřválcovém motoru se zdvihovým objemem 2,2 litru, má elektrifikovaný výkon 202 koní a větší točivý moment až 440 Nm.

Foto: Kia

Nový motor 1,6 litru T-GDi se systémem Smartstream.

V obou případech Kia slibuje, že ani přes přítomnost neskladných baterií neubyl v kabině prostor pro posádku, protože byly chytře uloženy pod nohami řidiče. Obě verze pak dostaly novou osmistupňovou automatickou převodovku 8DCT s vícelamelovou spojkou v olejové lázni, která má mít pozitivní dopad na spotřebu.

Mimo výše uvedených motorizací osadí Kia Sorento ještě jedním, patrně nejatraktivnějším pohonným ústrojím. Bude se jednat o benzínový čtyřválcový motor T- GDi se zdvihovým objemem 2,5 litru, který bude dávat výkon až 281 koní při točivém momentu 421 Nm. Vrcholné motorizace se ovšem dočkají jen zákazníci v Koreji a Severní Americe. Do Evropy nedorazí.

Kia a Hyundai letos plánují elektrifikovat svá SUV

AutoMoto

Nové Sorento pak pochopitelně přijde na trh i s řadou bezpečnostních prvků, jako je multikolizní brzda, která má při nehodě minimalizovat zranění posádky. K dispozici bude i systém monitorování okolí a další.

Novinka bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě, kde ho budou návštěvníci poprvé moci spatřit 5. března.

Foto: Kia

Nová Kia Sorento 2021

Související články

Výběr článků

Načítám