Článek
S představením faceliftu i30 pochopitelně Korejci nečekali do Ženevy, to už se dnes moc nenosí. Před osobními dojmy se tak můžeme seznámit nejprve virtuálně. Zaujme především příď, kde změny poznáte na první pohled. Širší maska a užší LED světlomety dodávají vozu agresivnější výraz.
Odlišnou grafiku mají i zadní svítilny. Linii N Line, která tradičně přidá ještě více dramatu, nově můžete pořídit i pro kombi. Uvnitř krom nových výdechů klimatizace a některých materiálů najdete především vylepšený infotainment s větší obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palců, samozřejmostí je podpora aplikací pro chytré telefony.
Hyundai do třech pohonných jednotek implementoval 48V mildhybridní ústrojí, které pomocí startér-generátoru pomáhá při akceleraci, rekuperaci brzdné energie a zlepšuje spotřebu paliva při nízké zátěži. Týká se to tříválce 1.0 T-GDI o výkonu 88 kilowattů, turbodieselu 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutého čtyřválce 1.5 T-GDI (118 kW). Vždy s manuální či dvouspojkovou převodovkou.
Změnu stupně vybere dopředu, Korejci přichází s chytrou převodovkou
K mání jsou i tři další motorové volby. Základem je patnáctistovka s 81 kW. Nabídku zahrnuje i tříválec 1.0 T-GDI s 88 kW bez mild-hybridního ústrojí a slabší turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW).
Zapracováno bylo na jízdních asistentech, včetně držení uprostřed jízdního pruhu či upozornění na odjíždějící vozidlo před vámi. Kdy a za kolik přijde zmodernizovaná verze na český trh, zatím Hyundai nezmiňuje.