Článek
Pod kapotou nového Mercedesu-AMG GLA 45 se objeví značkou oblíbený motor M139, který můžeme nalézt i v modelech A 45 a CLA 45, tedy ve vozech, které stojí na stejné platformě.
Jedná se o čtyřválcový benzínový agregát s turbodmychadlem, který má výkon 387 koňských sil a také točivý moment 480 Nm. Motor je pak spojen s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol 4matic.
Mercedes poodhaluje malý elektrický crossover EQA
Mercedes říká, že GLA 45 umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Auto ale není jen rychlé, ale i lehké, a to díky přidání hliníku do konstrukce.
Novinka má samozřejmě i pozměněnou geometrii zavěšení a adaptivní tlumiče, které je možno nastavit do tří jízdních režimů. Standardně bude vůz dodáván s 13,8palcovými brzdovými kotouči čtyřpístkovými třmeny vpředu.
Z estetického hlediska Mercedes-AMG vsadil na agresivitu. Auto má mírně širší blatníky, devatenáctipalcová kola a obrovský zadní spoiler. Nechybí ani difuzor či čtyři velké výstupy výfuku. V interiéru je to pak klasický model AMG plný broušeného kovu, drahé kůže a elektroniky.
Nejostřejší Volkswagen Touareg dostal písmeno R a baterii do kufru
Silnější model GLA 45 S bude mít stejný motor se zvýšeným výkonem na 421 koní a točivý moment 500 Nm. Automobil by se měl na evropský trh dostat ještě v tomto roce, cenu automobilka neuvedla.