Článek
Že by se mohl Czinger 21C rovnat s těmi nejlepšími na trhu, určuje hned několik ohledů. Tím první je jistě vzhled, protože vůz má přesně to, co byste od hyperauta čekali. Je šokující, jiné, extravagantní. To ale není zdaleka vše, protože má i více než dostatečný výkon.
Malá automobilka Czinger sídlící v americké Kalifornii nevsadila na čistě elektrický pohon, a místo toho ve svém modelu 21C kombinuje tradici s inovacemi. O to se stará osmiválcový vysokootáčkový motor se zdvihovým objemem 2,88 litru a dvěma turbodmychadly, který umí i 11 tisíc otáček za minutu. K němu má vůz hned čtveřici elektromotorů.
Kombinovaný výkon Czingeru je 1250 koňských sil, což s váhou 1250 kg tvoří poměr váhy a výkonu 1:1. Vůz má sedmistupňovou sekvenční převodovku a využívá i poměrně novou technologii lithium-titanátových baterií.
Podle informací od výrobce dokáže díky svým vlastnostem Czinger 21C zrychlit na 100 km/h za 1,9 sekundy a maximálně jede až 432 km/h. Navíc, Bugatti a Koenigseggu se může rovnat i v čase zrychlení z 0 na 400 a zabrzdění zpět na 0 km/h. To prý vůz stihne za úctyhodných 29 vteřin.
Koenigsegg překonal vlastní rekord ve zrychlení a brzdění
Czinger uvádí, že vznikne 80 kusů standardní silniční verze a stejný počet v závodním provedení s obřím zadním křídlem. Většinu ze součástek si prý automobilka vyrobila sama pomocí 3D tiskárny. Řadu dílů z exteriéru i interiéru tak jde bohatě individualizovat. Cena je ale zatím neznámá.
Nové hyperauto se představí na autosalonu v Ženevě, který startuje již brzy, pro veřejnost konkrétně 5. března.