Článek
Prémiový segment ve skupině PSA má na starost automobilka DS. Jenže po svém osamostatnění od Citroënu se prezentovala jen dvěma crossovery. Chtělo to vlajkovou loď, reprezentativní limuzínu vyšší střední třídy. Tady je.
Inženýři si pomohli základy v prodlouženém Peugeotu 508 L, který se vyrábí a prodává jen v Číně. Tam mají pro jakékoli prodloužené verze slabost. DS 9 byla natažena zejména s ohledem na prostor pro zadní pasažéry.
Na délku naměříte 4,9 metrů a rozvor činí 290 centimetrů. V těchto číslech se pohybují konkurenti z vyšší střední třídy jako Mercedes třídy E, Lexus ES či Audi A6.
Elegance s příchutí retra
Exteriéru dominuje obří maska, LED světlomety s otáčecími segmenty ve stylu DS 7 či zapuštěné vysouvací kliky dveří. Fanoušky retro detailů dostanou směrovky umístěné na zadních sloupcích. Přesně ve stylu původního Citroënu DS z padesátých let. Zaujmou chromové prvky, včetně linky přes kapotu nebo zadní blatníky.
Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180: Nové pojetí luxusu
V interiéru DS pokračuje ve stylu SUV DS 7 Crossback. Nechybí velká obrazovka a individuální pakety s inspiracemi napříč Paříží. Samozřejmostí je nejkvalitnější kůže, specifické prošívání, barevné odstíny a materiály. I zadní sedadla mají svou konzoli a nabízí masážní funkci.
Nejen plug-in hybridy
Na výběr bude celkem ze tří plug-in hybridních variant a jednoho klasického zážehového motoru. Coby zážehová jednotka vždy poslouží přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 180 či 225 koní.
Nejprve vůz na trh vstoupí s dobíjecím ústrojím o systémovém výkonu 225 koní, později se připojí silnější verze s 250 koňmi a také vrchol v podobě 360koňové verze s elektromotorem i na zadní nápravě, který přinese pohon všech kol. Ten přední je vždy integrován s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Baterie má u plug-in hybridů kapacitu 11,9 kWh a umožní normovaný dojezd na plné nabití mezi 40 a 50 kilometry. Bez přídavných baterií bude k mání i samostatná šestnáctistovka o výkonu 225 koní.
Test DS 3 Crossback: Žralok mezi kříženci
Stejně jako u DS 7 Crossback bude i „devítka” disponovat aktivním odpružením se skenováním vozovky. Tlumiče se přizpůsobí povrchu vozovky, který načte kamera v čelním okně. Z moderních prvků výbavy nechybí noční vidění, semiautonomní řízení stupně 2 nebo světlomety vykrývající okolní provoz.
DS 9 je globálním vozem a vyrábět se bude v Číně. Dočkáme se jej i v Evropě. Na čínský trh vstoupí jako první, v druhé polovině letošního roku. Výstavní premiéru si novinka odbude na autosalonu v Ženevě, který pro veřejnost startuje 5. března.