Článek
Nový Leon se veřejnosti představil už v polovině ledna a už v tu dobu bylo jasné, že již samostatná značka Cupra brzy uvede i jeho ostrou verzi. Teď je tady a přiváží s sebou silné motory, pohon všech kol a řadu jiných vylepšení.
Novinkou lze například shledat hned první ze čtyř nabízených motorů. Jedná se o plug-in hybridní pohonnou jednotku složenou z benzínového čtyřválcového motoru, který má zdvihový objem 1,4 litru a výkon 150 koní a je spojený s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 13 kWh a výkonem, který autu zajišťuje dohromady 245 koňských sil a 400 Nm točivého momentu.
Elektrifikovaná Cupra Leon ujede jen na energii ze sítě až 60 kilometrů s tím, že naplno se baterie dobijí údajně za 6 hodin, přičemž se systémem Wallbox se doba zkrátí na polovinu. Navíc, vůz produkuje méně než 50 g CO2/100 km, čili v Česku má nárok na registrační značky pro elektromobily a všechny jejich benefity.
Řada aut nemusí mít od ledna dálniční známku
Poháněná pak jsou přední kola a PHEV verze bude dostupná jako hatchback i kombi. Motor je napojen na šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.
V nabídce pak jsou i další benzínové motory, všechny s objemem 2,0 litru a sedmistupňovým DSG. První nabídne výkon 245 koní a točivý moment 370 Nm a druhý pak 300 koní a točivý moment 400 Nm. Oba lze konfigurovat do verzí hatchback i kombi a pohánějí přední kola. Vrcholem bude třetí motor s výkonem 310 koňských sil a točivým momentem 400 Nm, který ale Cupra exkluzivně spojila s pohonem všech kol a dá se koupit jen ve verzi Sportstourer, tedy kombi.
Cupra slibuje, že nejsilnější Leon zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.
Cupra Leon má na zadní nápravě víceprvkové zavěšení, tlumiče DCC a vpředu vzpěry MacPherson. Na výběr bude hned ze čtyř variant jízdních režimů, Comfort, Sport, Cupra a Individual. Leon dostal mimo jiné také progresivní řízení, které se automaticky mění v souvislosti s jízdou.
Jak jednoduché. Seat v novém Leonu využil ambientní osvětlení pro signalizaci slepého úhlu
Co se designu týče, Cupra Leon hodně pobrala od standardní verze. Má ostré rysy a agresivnější vzhled. Díky nové aerodynamice se zlepšil i koeficient odporu vzduchu, a to až o 8 procent. Na výběr bude z několika druhů litých kol. Ve slabších motorizacích z osmnáctipalcových, u třísetkoňových modelů pak z devatenáctipalcových. Zaujmou i čtyři koncovky výfuků.
Na český trh by se novinka měla dostat v druhé polovině letošního roku za zatím neupřesněné ceny.