Hlavní obsah

Cupra uvedla ostrý Leon. Také jako plug-in hybrid

Divize sportovních automobilů od Seatu Cupra představila v továrně Martorell ostrou verzi nedávno uvedeného Leonu. Na výběr u něj bude ze 4 motorizací včetně té elektrifikované. Verze kombi navíc bude mít pohon všech kol.

Foto: Cupra

Cupra Leon

Článek

Nový Leon se veřejnosti představil už v polovině ledna a už v tu dobu bylo jasné, že již samostatná značka Cupra brzy uvede i jeho ostrou verzi. Teď je tady a přiváží s sebou silné motory, pohon všech kol a řadu jiných vylepšení.

Novinkou lze například shledat hned první ze čtyř nabízených motorů. Jedná se o plug-in hybridní pohonnou jednotku složenou z benzínového čtyřválcového motoru, který má zdvihový objem 1,4 litru a výkon 150 koní a je spojený s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 13 kWh a výkonem, který autu zajišťuje dohromady 245 koňských sil a 400 Nm točivého momentu.

Elektrifikovaná Cupra Leon ujede jen na energii ze sítě až 60 kilometrů s tím, že naplno se baterie dobijí údajně za 6 hodin, přičemž se systémem Wallbox se doba zkrátí na polovinu. Navíc, vůz produkuje méně než 50 g CO2/100 km, čili v Česku má nárok na registrační značky pro elektromobily a všechny jejich benefity.

Řada aut nemusí mít od ledna dálniční známku

AutoMoto

Poháněná pak jsou přední kola a PHEV verze bude dostupná jako hatchback i kombi. Motor je napojen na šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Foto: Cupra

Cupra Leon Sportstourer

V nabídce pak jsou i další benzínové motory, všechny s objemem 2,0 litru a sedmistupňovým DSG. První nabídne výkon 245 koní a točivý moment 370 Nm a druhý pak 300 koní a točivý moment 400 Nm. Oba lze konfigurovat do verzí hatchback i kombi a pohánějí přední kola. Vrcholem bude třetí motor s výkonem 310 koňských sil a točivým momentem 400 Nm, který ale Cupra exkluzivně spojila s pohonem všech kol a dá se koupit jen ve verzi Sportstourer, tedy kombi.

Cupra slibuje, že nejsilnější Leon zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Foto: Cupra

Interiér v Cupra Leon

Cupra Leon má na zadní nápravě víceprvkové zavěšení, tlumiče DCC a vpředu vzpěry MacPherson. Na výběr bude hned ze čtyř variant jízdních režimů, Comfort, Sport, Cupra a Individual. Leon dostal mimo jiné také progresivní řízení, které se automaticky mění v souvislosti s jízdou.

Jak jednoduché. Seat v novém Leonu využil ambientní osvětlení pro signalizaci slepého úhlu

AutoMoto

Co se designu týče, Cupra Leon hodně pobrala od standardní verze. Má ostré rysy a agresivnější vzhled. Díky nové aerodynamice se zlepšil i koeficient odporu vzduchu, a to až o 8 procent. Na výběr bude z několika druhů litých kol. Ve slabších motorizacích z osmnáctipalcových, u třísetkoňových modelů pak z devatenáctipalcových. Zaujmou i čtyři koncovky výfuků.

Na český trh by se novinka měla dostat v druhé polovině letošního roku za zatím neupřesněné ceny.

Související témata:

Související články

Seat představil nový Leon, rovnou i jako kombi

Seat v úterý večer ve své továrně Martorell u Barcelony představil novou generaci vozu nižší střední třídy, Leonu. Podle výrobce přináší především novou úroveň...

Výběr článků

Načítám