Článek
V polovině dubna se na výstavišti v Šanghaji objeví třeba Volkswagen I.D. Roomzz. Je to koncept elektrického crossoveru, který bude stát na modulární platformě MEB. A tak je možné, že během pár měsíců bude nejen koncept, ale i sériová verze. Vždyť první elektromobil s označením I.D. by se měl objevit v roce 2020. Bude to kompaktní hatchback. A pokud by Volkswagen I.D. Roomzz opravdu sdílel stejnou skupinu bez změny detailů, mohl by mít kapacitu akumulátorů v rozmezí 48 až 111 kWh, podle přání zákazníka.
Také Audi přiveze koncept, který se bude jmenovat Audi AI:me. Půjde o autonomní vozidlo, které nepotřebuje řidiče. Je jasné, že tohle auto má do výroby poněkud dál než VW, ale ukazuje, kam může značka, která pilně vyvíjí samočinné řízení, klidně zajít.
Plug-in hybridní sedan Revero má zvednout ekonomicky ne úplně stabilní značku Karma. Sice půjde zatím jen o koncept, ale velmi blízký jeho sériové podobě. Očekává se, že firma na autosalonu bude přijímat předobjednávky.
Jednou z globálních novinek bude Buick Enspire. Půjde o elektrické SUV, které sice bude mít premiéru v Číně, ale postupně by se měl začít prodávat i v USA a na dalších trzích. Možná bychom mohli i doufat, že se objeví v Evropě. Zároveň tu také firma představí další model s názvem Encore. Jde vlastně o Opel Mokka pro americký a čínský trh.
Chevrolet přiveze hned dvě SUV. Jedno se jmenuje Tracker a jde o nástupce současného vozu. Bude sice větší, širší a vyšší, ale používat bude pouze tříválcový litrový motor s přeplňováním. Je tedy vidět, že půjde pouze o model pro Čínu. Druhý vůz splnil to, co se očekávalo – jméno Trailblazer je zpátky. Po ukončení výroby velkého SUV s tímto jménem v roce 2009 ho nahradil model Traverse. Teď už je Traiblazer zase zpět. Uvidíme, jestli i pro USA.