Článek
Když jsme testovali Maserati Quattroporte, nijak jsme nebrojili proti podvozku, kterým vůz disponuje. Je to kompromis mezi sportovním a komfortním svezením a jeho vlastnosti jsou vážně výborné. Jenže ne každému to musí stačit.
V Maserati tak připravili verzi GT S, jejíž podvozek byl upraven na mnohem sportovnější zacházení. Vpředu se snížila světlost o 10 a vzadu o 25 mm. V rámci této změny byly nasazeny tužší tlumiče a pružiny.
:. Maserati Quattroporte GT S (Foto Maserati. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Jenže asi ta nejzásadnější změna se stala na brzdách. Maserati společně s Brembo vyvinuli speciální duální kotouče, které jsou vyrobeny z litiny i hliníku. Tato technologie v sobě spojuje výhody obou variant - nižší hmotnost, lepší odvod tepla a nižší sklon k zvlnění a k fadingu (slábnutí brzdného účinku při tepelném zatížení).
S motorem nic technici nedělali. Ten svým výkonem 295 kW ze vidlicového osmiválce 4,2 l bohatě stačí. Zvlášť, když mu tak výborně jde vytáčení až k omezovači otáček.
Samozřejmostí je i mírná úprava vzhledu. Za zmínku stojí především černé koncovky výfuků a čalounění alcantarou (na sedadlech v kombinaci s kůží) v interiéru.