Článek
Škoda na frankfurtském autosalonu odhalila nejen verze Monte Carlo, ale výstavní premiéru zde mají i první modely do zásuvky.
Především už ale známe ceny pro český trh.
Citigoe iV
První elektromobily Citigoe iV budou u nás zákazníkům dodány na začátku příštího roku, s cenou od 429 900 korun. Nabízena je výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style.
Vůz je osazen dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a šestnáctipalcovými disky. Na domácím trhu bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem Extra ve třech verzích. Basic přidá tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš za 10 000 Kč.
Plus nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč, a Top má navíc vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč.
Škoda poskytuje záruku na baterie po dobu osmi let, resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.
Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku, tedy z wallboxu.
Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení Škodovky ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu jednoho roku.
„Skupina ČEZ má již v současnosti více než 170 stanic a každý týden přibývá nová. Dobíjení v rámci akce Rok zdarma s ČEZ nemá žádné omezení: kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.
Superb iV
Druhou elektrifikovanou novinkou je Superb iV, dostupný v závěru letošního roku, resp. počátkem roku 2020. Základní cena činí 876 900 korun. První sériově vyráběný model značky s plug-in hybridní technologií kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k).
Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km. Tedy pod 50, což znamená, že rovněž může dostat registrační značku pro elektromobily, a tudíž být osvobozena od budoucího digitálního poplatku za dálnice nebo placení parkování na pražských parkovacích zónách.
Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny.
Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L a také ve variantě Sportline. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.