Hlavní obsah

Silnice bude brázdit nový trabant

Novinky, DPA, SAT1
BERLÍN

Trabant měl být ještě lidovějším než slavné "lidové vozy" Volkswagen. Měl zaplavit východní blok a motorizovat ho. Jeho výhodou byla nereznoucí karoserie, nevýhodou reznoucí ostatní součásti a dvoutaktní motor. Nyní se uvažuje o znovuobnovení výroby této legendy silnic.

Článek

Všichni přátelé modrého dýmu však budou asi zklamaní a ostatní motoristé zase zaplesají. Firma Herpa totiž chce znovuobnovit výrobu trabantu, ale s poněkud jiným srdcem.

Základ by měl být stejný - plastová karoserie (asi už ne ekologicky naprosto neodbouratelný bakelit) posazená na vlaštovce (tentokrát snad s lepší antikorozní ochranou). Pod přední kapotou se však podle vyjádření zástupců firmy nebude skrývat dvoutakt, ale moderní agregát se značkou BMW.

Automobil opět nabídne pouze čtyři místa, i když možná se čtveřicí dveří. Lidé by si jej kupovali hlavně z nostalgie. Aby také ne, vždyť výroba by neměla přesáhnout asi 1 500 automobilů, což zvýší i cenu. Na velké série nemá Herpa ani kapacity - zatím firma vyrábí jen skutečné mikroautomobily - modely aut (a mezi nimi i Trabanta).

A kde se s ním setkáme? Ve zmenšeném měřítku jej firma představí ve svém stánku na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle ohlasu by jej mohla začít vyrábět již za dva roky.

Související témata:

Související články

Před patnácti lety byl vyroben poslední Trabant

Ať má vtipných jmen kolik chce, ať se mu lidé smějí po celém světě a nadává na něj každodenně tisícovka řidičů, Trabant se stal prostě legendou. V neděli tomu...

Výběr článků

Načítám