Článek
Všichni přátelé modrého dýmu však budou asi zklamaní a ostatní motoristé zase zaplesají. Firma Herpa totiž chce znovuobnovit výrobu trabantu, ale s poněkud jiným srdcem.
Základ by měl být stejný - plastová karoserie (asi už ne ekologicky naprosto neodbouratelný bakelit) posazená na vlaštovce (tentokrát snad s lepší antikorozní ochranou). Pod přední kapotou se však podle vyjádření zástupců firmy nebude skrývat dvoutakt, ale moderní agregát se značkou BMW.
Automobil opět nabídne pouze čtyři místa, i když možná se čtveřicí dveří. Lidé by si jej kupovali hlavně z nostalgie. Aby také ne, vždyť výroba by neměla přesáhnout asi 1 500 automobilů, což zvýší i cenu. Na velké série nemá Herpa ani kapacity - zatím firma vyrábí jen skutečné mikroautomobily - modely aut (a mezi nimi i Trabanta).
A kde se s ním setkáme? Ve zmenšeném měřítku jej firma představí ve svém stánku na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle ohlasu by jej mohla začít vyrábět již za dva roky.