Článek
Audi A4 bude podle první fotografie vypadat mnohem víc jako model A5, což je na jednu stranu dobře, na druhou však musíme být smutní nad dalším článkem řetězu unifikace. A4 nepůjde svou cestou ani v interiéru. Zde totiž dostane přístrojovou desku, kterou najdeme třeba v Q7, A5 či A6.
Vůz dlouhý 4,7 m a 1,83 m široký bude sdílet koncernovou modulární platformu. Ta sice bude přizpůsobena požadavkům tohoto sedanu (v budoucnu by prý mělo přijít i kupé), ale rámcově půjde o globální konstrukční prvky. Ovšem v současné době Audi vše dělá z hliníku, což se projeví i na A4, takže vůz o několik kilogramů zeštíhlí.
:. Nová Audi A4. (Foto Audi. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Ačkoli nebude karoserie kompletně z hliníku, ale z vysokopevnostní oceli, bude mnohem lehčí než u současné generace. Například s motorem 1.8 TFSI bude vážit pěkných 1410 kg. Hliník ale najdeme na dalších částech vozu, jako jsou nápravy, pružení a samozřejmě na motorech.
Pro automobil byly vybrány agregáty, které začínají u 1.8 TFSI a vrcholí na 3,2 V6 FSI. Také se samozřejmě objeví turbodiesely. Jednak to bude starý známý 2.0 TDI, ale také moderní 2,7 V6 TDI a 3,0 V6 TDI.
Nová A4 přebere další prvky ze svých větších sourozenců, takže se například setkáme s elektromechanickou parkovací brzdou, centrálním informačním a zábavním systémem MMI s ovládáním joystickem nebo s řízením s dynamickým účinkem.