Hlavní obsah

Porsche Cayenne GTS: SUV nebo sporťák?

Porsche se veze na úspěchu modelu Cayenne a cokoliv představí s tímto jménem, může se být firma jista, že prodá dostatek, aby se zaplatily náklady. Platí to i pro nově představenou verzi GTS. Z SUV se rázem stal sporťák se vším všudy. I s rudou barvou.

Článek

Auto není tak silné jako Turbo, ale je silnější než Cayenne S. Ten samý motor jen dostal lehké úpravy (zatím blíže nespecifikované) a má dvacet koní navíc. Výsledkem je 298 kW při 6500 ot./min. Točivý moment zůstal nezměněn - 500 N.m při 3500 ot./min.

Sportovní verze vozu se vyznačuje také zcela přepracovaným podvozkem. Pružení je o něco tvrdší, změnila se totiž charakteristika adaptivního pružení PASM. O 24 mm se také přiblížil podvozek k zemi.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Zásadní změnou je ale úprava stálého převodu u manuální šestistupňové převodovky. Ten je o dost kratší, než má Cayenne S - konkrétně 4,1:1 se snížil na 3,55:1.

Díky všem těmto úpravám zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,1 s, tedy o 0,5 s rychleji než "esko".

Na pohled byste si auto mohli splést s turbem, protože přední i zadní část zdobí ty samé nárazníky. Jenže jedenadvacetipalcová kola se na přeplňovanou verzi nedávají a v interiéru jsou nová velká sportovní sedadla. Navíc pro GTS jsou připraveny dvě speciální barvy - GTS červená a Nordic zlatá metalíza.

Související témata:

Výběr článků

Načítám