Hlavní obsah

Ikona v novém kabátu, Land Rover Defender pro 21. století oficiálně představen

Novinky, laz

V podstatě teprve druhá generace legendárního britského off-roadu se ukazuje na autosalonu ve Frankfurtu. Land Rover stál před složitým úkolem, jak dinosaura přizpůsobit moderní době a zanechat mu vlastnosti, včetně charakteru.

Foto: Marek Bednář, Frankfurt, Novinky

Land Rover Defender na autosalonu ve Frankfurtu

Článek

Nostalgii stranou, Land Rover Defender už nebude nikdy jako dřív. Nespravíte jej kladivem, loket se vám vejde do auta a nemusí vám mrznout z okénka, motory nejsou z dodávky a celé auto už nejspíš nebude na silnici malým utrpením.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Původní Land Rover Defender 110 Heritage Edition v testu Novinek

Ikona, která se vyráběla od roku 1983 a po několika modernizacích přežila i v Evropě do roku 2016, konečně dostala nástupce. Opět je k dispozici ve verzi 90 a 110, které se liší počtem dveří a rozvorem náprav. Pro představu, rozvor větší verze činí 3022 milimetrů, což je o 99 mm více než u obřího Land Roveru Discovery. Do pětidveřové verze se vejde konfigurace sedadel 5+2.

Vůz je postaven na hliníkovém monokoku, který se chlubí torzní tuhostí 29 Nm, tedy až třikrát víc než tradiční samonosné karoserie. Důležitý to parametr v těžkém terénu, kam i nové auto rozhodně míří.

Klidně i jako dobrodruh

Design novinky je pochopitelně v očích pozorovatele. Určité prvky původní verze lze třeba v siluetě, kolmé zádi nebo předních světlometech spatřit. Vůz bude k dispozici ve čtyřech výbavách, kdy ta základní vyjede na osmnáctipalcových plechových discích, kdežto ta nejluxusnější až na 22palcových. K dispozici bude i několik paketů příslušenství, které vůz přiblíží třeba expedicím - a to typicky přídavnými boxy či nádržemi.

Foto: Land Rover

Na bok lze připevnit přídavné boxy.

Interiér je sice nesrovnatelně modernější, ale už na pohled působí odolněji než třeba ve fajnových Range Roverech. Vidíme tvrdé plasty vespod či masivní držáky. K dispozici je i spousta odkládacích prostor o objemu 5,8 až 6,9 litrů. Dominantní je 10,1palcový displej nového infotainmentu.

Bude i do zásuvky

Od začátku prodejů bude k mání hned několik pohonných jednotek. Vznětové čtyřválce mají objem dvou litrů a výkony 200, respektive 240 koňských sil.

Zájemci o zážehový motor mohou zvolit mezi čtyřválcovým dvoulitrem s výkonem 300 koní, nebo řadovým třílitrovým šestiválcem s mildhybridním pohonem, 48Voltovou architekturou a výkonem 400 koní. Takový Defender na stovku vystřelí za 6,1 sekund.

Foto: Marek Bednář, Frankfurt, Novinky

Land Rover Defender na autosalonu ve Frankfurtu

Brzdou provozu tedy v tomto případě už nebudete. Následovat bude ještě plug-in hybridní verze, kterou lze připojit do zásuvky a jezdit čistě na elektřinu. Vycházet bude ze zmíněné nejsilnější verze.

Tahač

Defender má sice nyní styl, je praktičtější, luxusnější, rychlejší, má věci jako adaptivní tempomat či infotainment připojený k internetu, ale nezapomíná ani na užitkové vlastnosti, pro které byl stvořen původní model. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku s měničem točivého momentu, doplněnou o redukci.

Foto: Land Rover

V příplatkové výbavě nechybí naviják.

Světlá výška činí 291 milimetrů, pokud si připlatíte za vzduchové odpružení. Brodit se můžete do slušných 900 mm, k dispozici je i asistent sledování hladiny, známý z jiných modelů značky.

Defender sám uveze 900 kilogramů, tedy asi jako střední pick-up. Na střeše může nést 300 kilo. Utáhne pak až 3 720 kilogramů.

Už má i české ceny

Dodávky na český trh odstartují na jaře roku 2020. Nejprve bude k mání delší verze 110 od 1 479 104 Kč, následovat ještě v témže roce bude kratší „devadesátka”, naceněná od 1 322 000 Kč.

Související články

Výběr článků

Načítám