Článek
Lidové hatchbacky. Ty, které vídáte denně po stovkách. Právě tento segment čeká velký přerod. Velké automobilky na autosalonu ve Frankfurtu, který své brány otevřel 10. září, už prezentují sériové podoby svých dostupných elektromobilů se zkosenou zádí.
Ze segmentu nižší střední třídy typicky vznikají úžasně zábavné a dostupné vozy. Otevírá se proto otázka, co s nimi bude, až písty nahradí elektromotory. Takový Volkswagen se při premiéře svého ID.3, jakéhosi Golfu na elektřinu, k této otázce staví pozitivně.
„Pokud je tu budoucnost pro modely R, musí být elektrická. Ale za rok to nebude, nejdřív musíme definovat, co písmeno R v elektrickém světě může znamenat. Měli bychom i v budoucnu mít stejná auta, jako jsou Golf GTI nebo R, lidé mají rádi výkon a jsem si jistý, že jej budou milovat i ve vozech z rodiny I.D.,” říká pro britský Autocar šéf prodeje Volkswagenu Jurgen Stackmann.
Zároveň dodává s tím, že k autu, které si lze představit jako ID.3 R, budou potřebovat pohon všech kol a silné elektromotory. „Nebude to tedy GTI, uvidíme, jestli použijeme písmeno R,” dodává.
Co na to Honda?
Honda ve Frankfurtu ukazuje taktéž stěžejní elektromobil, který má odstartovat elektrickou éru automobilky. Model prostě nazvaný „e” ale prý žádnou sportovní verzi nedostane.
„Sportovní verze jako je Type R? Myslím si, že to rozhodně není cesta, jakou se s modelem e ubírat,” říká pro Autocar vedoucí projektu Kohei Hitomi. „V jiných segmentech by něco takového mohlo mít smysl, ale s tímto autem chceme spíše cílit na jiné hodnoty pro zákazníky. Více konektivity, uživatelské přívětivosti a další,” doplňuje.