Článek
Když vytáhlo Audi svou masku chladiče na největší možné rozměry, mnoho lidí trochu pochybovalo, zda je to ještě v normě. Jenže se zdá, že tohle táhne. Po Audi narostly masky chladičů třeba Lexusu a BMW také není pozadu. U něj se zprvu předpokládalo, že tohle zůstane jen u větších modelů, jako je X7. Nezůstane.
Tenhle koncept má ukazovat „drahou tvář pro novou řadu 4.“ Sdělil to šéf designu Domagoj Dukec při představování. Ono celé auto prý je o tom, že i menší vůz, jakým je čtyřka, může vypadat honosně, hodně kvalitně a draze.
Pořádně ostrý
Obří ledvinky na přídi jsou jen jednou z dílčích zajímavostí auta. Tou další je třeba výrazné zdůraznění hran. Není to o nějakém lemu na boku dveří, ale o opravdu ostrých proporcích. Všimněte si například výrazné prolákliny nad prahy, tvaru předního nárazníku, a hlavně linie zadní odtahové hrany křídla. Ta je tak ostrá, že by se o ni mohl nepozorný kolemjdoucí pořezat.
Pokud se vám tenhle styl líbí, pak vám musíme prozradit šeptandu, která se nese nejen výstavištěm, ale i světem motoristických časopisů a webů. Tohle auto je tak blízko sériovému provedení, že zbývá jen doladit poslední technické detaily a jede takhle na silnice. Prý je to skoro z 90 % sériové auto.
Škoda, že firma nepřipravila k nahlédnutí i interiér. Musíme si počkat ještě malou chvíli, vždyť nová generace řady 4 startuje příští rok.
Co dalšího?
Ve Franfurtu ale BMW nepředstavovalo jen tenhle koncept. Objevil se tu třeba také kombík na bázi řady tři. V základní konfiguraci má objem kufru 500 litrů.
Další zajímavost stála poněkud opomíjená, protože to je na pohled klasické BMW X5. Ovšem pouze absence výfuků a nápis na boku prozradil, že jde o vodíkové auto. BMW se téhle technologie nevzdalo a stále ji vyvíjí.