Článek
Je to logické. Po faceliftu klasické řady A4, tedy sedanu a kombi ingolstadtské střední třídy, je na řadě též „á pětka”. Ta se v současnosti vyrábí ve třech provedeních - jako kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé Sportback.
Modernizace se zvenku vždy týká jiných nárazníků, maska chladiče je nižší a širší. Nová je světelná technologie. Nyní jsou vždy standardem LED světlomety, za příplatek s funkcí Matrix.
A5 si uvnitř ponechává stávající architekturu interiéru, do níž implementuje nový infotainment MMI Touch s úhlopříčkou 10,1 palce. Nechybí pokročilé funkce včetně propojení s městkou infrastrukturou a trvalým připojením na internet.
Čtyři kruhy zatím motorovou paletu úplně nespecifikují. Výkonové spektrum by mělo začínat na 120 kilowattech (163 k). V době uvedení na trh bude většina motorů vybavena částečně mild-hybridním ústrojím.
Generátor s funkcí spouštěče, který je s klikovým hřídelem spojený řemenem, v tom případě získává při zpomalování zpět kinetickou energii a ukládá ji do lithium-iontového akumulátoru. U čtyřválcových motorů je systém integrován do 12V elektrické sítě. Modely S TDI jsou vybaveny novou hlavní elektrickou sítí s napětím 48 V.
Právě eskové verze nyní mají třílitrový diesel přeplňovaný s kombinovaným výkonem 255 kW (347 k) a točivým momentem 700 newtonmetrů. Oba modely S TDI, tedy kupé a Sportback, zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund a zastaví se na elektronicky omezených 250 km/h.
A5 po faceliftu včetně sportovní verze bude možné v Evropě včetně České republiky objednávat od podzimu 2019. Od začátku roku 2020 budou tyto modely k dispozici u prodejců. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.