Článek
Když autu dojde palivo, lze to řešit více způsoby. Například elektromobil však nelze táhnout a vodíkový vůz z kanystru také nenatankujete, na řadu tedy musí přijít odtahový náklaďák. Nebo autonomní vozítko, které si nechala patentovat Toyota.
Podle popisu v patentovém návrhu systém přijímá hlášení poptávky po tankovací nebo dobíjecí službě od klienta nebo automobilu. Informace má zahrnovat značku a model, ale také místo, kam má tankovací vůz dorazit.
Následně systém rozhodne, který tankovací vůz má na hlášení odpovědět, k čemuž využije informaci o aktuálním rozmístění tankovacích vozů v terénu, jejich velikosti, kapacitě paliva či energie a velikosti, značce a modelu auta.
Systém vůz vybere a vyšle k automobilu, přičemž k navigaci použije GPS údaje a další lokalizační metody s využitím systému autonomní jízdy.
Evropská Toyota Camry má po faceliftu
Po příjezdu na místo vůz zastaví v příslušné pozici, k čemuž využije čidla vzdálenosti. Autonomně připojí příslušnou koncovku k napájení akumulátoru nebo tankování pohonných hmot. Aby se zvýšila efektivita, mohl by jeden autonomní vůz poskytnout několik služeb, a teprve potom se vrátit na základnu, kde by doplnil vlastní nádrže a baterie.
Řidič klientského automobilu by podle Toyoty nemusel během celého procesu dělat vůbec nic. K tomu by však byla nezbytná standardizace vstupních otvorů do nádrží a dobíjecích portů ve všech automobilech, které by systém obsluhoval.