Hlavní obsah

Yamaha MT-07 Moto Cage – samolepící kaskadér

Novinky, Petr Kološ

Model MT-07 patří mezi častou a dobrou volbu cenově orientovaných motorkářů. Edici Moto Cage ale na silnici nejspíš moc často nepotkáte. Dvacetitisícový příplatek proti základní verzi totiž nedává smysl.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage

Článek

Za 130 000 korun plnohodnotný stroj od renomovaného japonského výrobce? Právě tak reagovali motorkáři, když Yamaha na začátku roku 2014 představila cenovku modelu MT-07. Kdo měl odvahu, důvěru a trpělivost (projít sítem dlouhých dodacích lhůt), nelituje. Má doma sice rozměrově nevelký, ale jinak zcela dospělý a soudobý motocykl, který netrpí žádným výrazným „ořezáváním nákladů“. Ne všem výrobcům se to podaří - viz třeba test podstatně dražšího entry modelu od Harley Davidsonu. [celá zpráva]

I když dovozce model MT-07 posléze zdražil, stále platí, že za současných necelých 150 000 Kč „víc“ motorky nekoupíte. Ano, některým jezdcům může být tento krátký stroj tzv. „malý“, a jistě se najdou tací, kteří preferují jiný styl než naháče, to nic nemění na tom, že MT-07 nabízí velmi solidní podvozek, brzdy a skvělý motor.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage

Že jde o stroj, který má zaujmout cenově zaměřené motorkáře, poznáte maximálně na brzdách. Nemají problém s účinkem, ale na předek je třeba použít víc síly. O zadní brzdě to neplatí – jde do smyku hned. Motocykl v základu nemá ABS, což někteří (nejen kaskadéři) berou jako plus.

Zábavná motorka

Tachometr není analogový, ani nemá osekané funkce. I když je hodně mimo zorné pole, je dobře čitelný, nabízí údaje o zařazené rychlosti i spotřebě a teplotách. Výrobce nešetřil ani na obligátním víčku nádrže (použil tzv. letecký uzávěr), ani nikde jinde – viz zpracování zadní kyvné vidlice nebo promyšlené uchycení tlumiče. Limitem není ani lakování - motocykl je dostupný hned v pěti barevných kombinacích.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage: sedlo odpovídá zamření stroje. Na dlouhé cesty není.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage: tímto sdruženým ovladačem motor (netradičně) startujete i vypínáte

Název řady MT vychází z anglického „Massive Torque“ - tedy „pořádný zátah“. Díky předsazené klice má řadový dvouválec o objemu 689 ccm zvuk i charakter blízký vidlicové konstrukci. Jezdec, který bude chtít využívat maximální pružnosti agregátu, nenechá otáčky spadnout pod 3000.

Motoru skvěle sekunduje nová, dobře odstupňovaná přesná převodovka s krátkými dráhami. Nešetřilo se ani na podvozku – nejen díky úsporným rozměrům a hmotnosti je tato motorka velmi zábavná. Opravdu povedený základ - třeba pro kaskadéry.

Nechat se při přípravě limitované edice inspirovat světem stunt-ridingu je díky výše popsanému logické. Zcela pochopitelná je také snaha výrobce vylepšit marži. Zvlášť v případě tohoto entry modelu. S jeho cenovou pozicí ovšem souvisí i to, že příplatek nemůže od základu odskočit výrazně, aby se nedostal mimo rozpočet zájemců.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage

Popsaná východiska jsou komplikovaná, výsledek edice Moto Cage je kvůli tomu problematický: za příplatek 20 000 Kč přibyla nad světlometem šedivá kapotka se samolepkou, motorka má odlišně lakovaná kola, perforované plasty, a pak je tu několik (barevných) krytů, chráničů a samolepek. Nic z toho bohužel nezlepšuje vlastnosti stroje, provedení většinou působí lacině.

Především proto se nedá čekat, že by motorkáři byli ochotní 20 000 Kč navíc utratit tímto způsobem. Kdo si plánuje povedenou Yamahu MT-07 upravit podle sebe sice brzy zjistí, že 20 000 Kč je na funkční doplňky málo, rozhodně ale platí, že díky individuální úpravě motorkář lépe projeví vkus a hlavně si dohlédne na kvalitu provedení.

Foto: Petr Kološ

Yamaha MT-07 Moto Cage

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:689 ccm - kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec DOHC 4V
Max. výkon:55 kW (75 koní) 9 000 ot. za min
Max. točivý moment:68 Nm (6500 ot. za min.)
Průměrná spotřeba:neudává se
Provozní hmotnost:179 kg
Cena s testovanou motorizací:169 900 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám