Hlavní obsah

VW Golf Plus: něco navíc

Právo, Jaroslav Šimek (Mallorca)

Také VW se snaží vyplnit kdejakou skulinku mezi modely dalšími přírůstky. Nejčerstvějším příkladem toho je VW Golf s přídomkem Plus. Novinku zasadil Volkswagen mezi klasický pětidveřový hatchback golf a větší touran. Prakticky jsem se s ní seznámil při její mezinárodní novinářské prezentaci na Mallorce.

Foto: Veronika J. T. Nováková

Skvělé víno a trocha bylinek i magie - přijeďte na Slunovrat!

Článek

Na první pohled při porovnávání obou golfů uhodí do očí jejich rozdílná výška. Ta pětadevadesáti milimetry hovoří ve prospěch verze Plus. Ale jinak žádné zvláštní vnější rozměrové odlišnosti: na délku je plus jen o 2 mm delší a šířka, rozvor i rozchod zůstávají stejné. Nicméně výška naznačuje, oč tu má jít - nabídnout zájemcům, jimž je klasický golf těsný, vůz větší. A toho se podařilo rozhodně dosáhnout.

Větší výškou se vytvořil prostornější a zároveň multifunkční interiér a zavazadlový prostor. Velký podíl na tom mají až o 160 mm podélně posuvná zadní dělená sedadla. Díky tomu se základní objem kufru při zachování pěti míst dá zvětšit z 395 na 505 l. U klasického golfu musí uživatel počítat jen s trvalou hodnotou 330 l. Ale i po sklopení zadních sedadel má plus navrch.

Dají se do něj naložit věci až o objemu 1450 l, zatímco do "klasiku" o 145 litrů méně. Navíc v případě přepravy hodně dlouhého předmětu se dá u novinky sklopit vodorovně rovněž přední pravé sedadlo. A ještě něco k touranu. Ten rozměrově překonává Golf Plus na délku (4391 mm), na šířku (1794 mm), v rozvoru (2677 mm) a je také o 54 mm vyšší. Samozřejmě že z toho vyplývá prostorový primát, mj. dokreslený základním objemem kufru (695 l), který po sklopení zadních sedadel dosáhne až k 1998 l. Nejbližším konkurentem Golfu Plus je Ford Focus C-MAX, mimochodem také s téměř shodnou výškou a rovněž výhradně v pětimístném pojetí multifunkčního interiéru.

Větší pohodlí

Ale zpět ke Golfu Plus. Větší výška se projevuje svou praktičností též při nastupování. Také sedadla jsou posazena výš, takže z vozu je lepší rozhled. A nemálo k pohodě přispívá to, že cestující sedí vzpřímeněji a nad hlavami jim zůstává jak vpředu, tak vzadu stále dostatek místa. Pokud vzadu cestuje jen dvojice pasažérů, může si sklopit prostřední díl a využít ho jako loketní opěrky či stolku s prolisy na nádoby s nápoji. Praktičnost - to je vůbec synonymum Golfu Plus. Přesvědčuje o tom také celkem 43 rozmanitých schránek nebo odkládacích ploch a uživatel se s ní setká i pod podlahou dvoupatrového zavazadlového prostoru, kam se dají odložit menší věci.

Klame tělem

Až na větší výšku při prvním optickém doteku s Golfem Plus se snad každému tento automobil bude zdát stejný jako běžný golf. Navíc celkové tvarové pojetí vozu vás v tom utvrzuje. Avšak toto je právě ten případ, který bych nazval klamání tělem. Golf Plus totiž s normálním golfem nesdílí ani jediný viditelný karosářský díl. Větší jsou světlomety, jiné koncové zadní svítilny, dveře, kapota atd. Také interiér působí obdobně. Ale skutečností je, že například středová konzola je vyšší. Úroveň zpracování je špičková.

Golf Plus bude nabízen ve třech úrovních výbavy - Trendline, Comfortline a Sportline. Bohatá bude zároveň nabídka prvků za příplatek, která zahrnuje mj. konektor s napětím 230 V k dobíjení přenosných počítačů, DVD přehrávač, adaptivní světlomety, efektní desetipaprsková litá kola a volant v dřevěném dekoru. Výrobce se tím snaží uspokojit co nejspecifičtější požadavky zájemců.

Známé motory

Pohonné jednotky pro větší golf jsou stejné jako v normálním hatchbacku. Nejdříve však budou v nabídce zážehové čtyřválce o objemech 1,4 l (55 kW) a 1,6 FSI (85 kW) s přímým vstřikováním benzínu s 95 oktany. Mezi turbodiesely se zpočátku objeví čtyřválce 1,9 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Uvedené agregáty postupně doplní benzínové motory 1,6i (75 kW) a 2,0 FSI (110 kW) a turbodiesel 1,9 TDI (66 kW). Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek je k některým motorům možné volit rovněž samočinnou šestistupňovou převodovku tiptronic (benzínové) a v případě některých turbodieselů dvouspojkovou automatiku DSG s možností ručního řazení.

Posledně jmenovanou jsem vyzkoušel s dvoulitrem TDI a znovu mě překvapila především rychlým precizním řazením v samočinném režimu. A jízdní vlastnosti? Zajímalo mne především, co udělá s autem o shodném půdorysu, jako má normální golf, větší výška. Potvrdilo se, že špičkové jízdní vlastnosti, uznávané u klasického hatchbacku, to nijak nezhoršuje. To je podstatné zjištění, které koresponduje s mimořádnou bezpečností vozu i nasazením špičkových technologií.

První Golfy Plus budou u nás zákazníkům předány začátkem května, ale už nyní je možné si je objednávat. Základní verze Golf Plus 1,4 l (55 kW) Trendline bude cenou 489 900 Kč stát jen o 22 100 Kč více než běžný pětidveřový golf. Přitom už v této verzi se uživatel setká s bohatou standardní výbavou, reprezentovanou mj. čelními bočními a hlavovými airbagy, ABS, aktivními opěrkami hlav u předních sedadel, poloautomatickou klimatizací, elektrickým ovládáním oken bočních dveří a vnějších zrcátek, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, nastavitelným volantem i sedadlem řidiče, posilovačem řízení Servotronic s proměnným účinkem a kvalitním rádiem s CD přehrávačem.

Související témata:

Související články

Volkswagen představil nový automobil Golf Plus

Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen ve čtvrtek na výstavě v italské Boloni představil svůj nový vůz Golf Plus. Automobil, který se zhruba...

Novinka VW Golf Plus v předprodeji

Volkswagen na počátku prosince loňského roku na výstavě v italské Boloni představil svůj nový vůz Golf Plus. Dalšího člena početné rodiny automobilů...

Výběr článků

Načítám