Článek
Na Volvu S40 se designéři vyřádili a právě vzhled je to hlavní, co tenhle vůz prodává. Taková dávka elegance zabalená do švédské preciznosti opravdu vezme za srdce a každému je jasné, že ve Švédsku se rodí opravdu velké množství umělců.
Klasický sedan
Karoserie představuje typický tříprostorový sedan. Vyvážené proporce jsou zde ale trochu potaženy směrem k vozovce, protože náš testovaný vůz disponoval sportovními doplňky, jako je nový límec na předním a zadním nárazníku, nižší prahy a nová kola. Vozu nelze vytknout ani jedinou chybu na linii. Dokonce i kritizovaný průhyb zadního blatníku přecházející až do zadních světel zde není tak výrazný a s vozem dobře koresponduje.
Netradiční kupé
Přední sedadla nabízejí celkem dobrý komfort. Prostoru je pro hlavu a nohy celkem dost. Vynikající je vzhled přístrojové desky - severská čistota tvarů je navíc doplněna středovou konzolí, která je extrémně tenká. Za ní se skrývá ještě malý odkládací prostor na brýle. Jinak je však po interiéru odkládacích ploch žalostně málo. Když už jsou, jejich velikost je minimální.
Na zadní sedadla se nikdy žádný urostlý seveřan nevejde. Ani středoevropský průměrný chlap vzadu moc pohodlně neposedí. Málo místa nad hlavou (střecha klesá příliš brzy), na kolena (může za to rozvor 2640 mm) i na ramena dělají z vozu spíš čtyřdveřové kupé. Automobil se hodí opravdu spíš jen pro dva lidi, kteří občas vezou náhodného spolucestujícícho.
Také zavazadelník připomíná spíš kupé. Jeho práh je strašně vysoko a především mělkost (pouhých 37 cm!) nedává šanci naložit cokoliv většího, než je sportovní taška.
Turbodieselové letadlo
Nikdo nám nevymluví, že řadový pětiválec o objemu 2,4 l a výkonu 132 kW je tou nejlepší variantou v řadě motorů "Made in Volvo". Jeho charakteristiky nás nadchly už v řadě S60, poradily si i v XC90 a co teprve musí dělat s S40. Točivý moment 350 N.m při 3250 ot./min táhne vůz s pohotovostní hmotností 1440 kg se silou vrtule legendárního letadla Hawker Hurricane Mk II. A ten zvuk, přátelé. Technici si trochu pohráli s výfukem a je to paráda. V nízkých otáčkách je od zádi slyšet jen lehké "harlejové" bublání, po prudkém sešlápnutí plynu žařve a kolem dvou tisíc otáček zarazí těla do sedadel.
Jeho krásný zvuk jsme však vychutnávali snad až příliš. Kombinovaná spotřeba je totiž podle výrobce 7,0 l na 100 km. My ale díky jízdě po městě, dálnici a opravdu plném využívání ušních bubínků dosáhli hodnotu o dost jinou. Našich 9,6 l je už na turbodiesel opravdu hodně.
Trochu drahá přítelkyně
Tak jako vás bude dost stát přítelkyně - modelka, tak si budete muset připlatit za tenhle automobil. Krása vždycky něco stojí a u Volva to platí dvojnásob. Tohle auto totiž není krásné jen po exteriéru, ale i technicky je na špici. A to je pro peněženku vražedná kombinace. Cena testovaného vozu 1 226 900 Kč nezachrání ani 898 000 Kč, což je základní cena motorizace, ba ani ta základní S40 s motorem 1.6. Tam bez tisícovky vytáhnete z účtu 600 000 Kč.
Technické údaje | |
Volvo S40 D5 | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2400 ccm |
Max. výkon | 132 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 350 N.m při 3250 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9,7 |
Mimo město | 5,5 |
Kombinace | 7,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 220 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8,5 s |
Převodovka | |
pětistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4468 mm |
Šířka | 1770 mm |
Výška | 1452 mm |
Rozvor | 2640 mm |
Objem zavazadelníku | 325 l |
Provozní hmotnost | 1522 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 5/5 |
Ochrana dětí | 4/5 |
Ochrana chodců | 2/4 |
Ceny | |
Základní cena vozu | 599 00 Kč |
Základní cena motorizace | 898 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 226 900 Kč |