Hlavní obsah

Test VW T-Cross po modernizaci: Malý crossover s velkým elánem

Modernizovaný Volkswagen T-Cross nabízí po faceliftu modernější vzhled, sofistikovanější technologie a hodnotněji působící interiér. S vrcholným čtyřválcovým motorem má navíc elánu na rozdávání.

Foto: Milan Malíček, Novinky

Volkswagen T-Cross

Článek

Malý crossover Volkswagen T-Cross byl představen v roce 2019, velmi rychle se však vyšplhal na pozici jednoho z nejpopulárnějších modelů značky. Prodává se ostatně na mnoha trzích světa, kde se s ním můžete setkat i pod názvy Tacqua či Taigun. Navíc se jedná o nejdostupnější SUV model německé značky.

V loňském roce prošel T-Cross modernizací, která jeho exteriéru dodala modernější šmrnc. Automobilka přepracovala přední i zadní partie, přičemž vpředu stojí za zmínku především nové IQ.Light LED Matrix světlomety, které jsou u modelu dostupné vůbec poprvé. Zadní světla s upravenou grafikou mají rovněž LED technologii.

Zmínku si pak zaslouží i rozšířená nabídka laků, do které se dostala zářivě žlutá Grape Yellow, jež zdobila i testovaný vůz. Jeho sportovnost navíc podtrhovala i nejvyšší výbava R-Line v kombinaci s příplatkovými 18“ litými disky.

Volkswagen omladil nejmenší crossover

AutoMoto

Vylepšená kabina

Možná ještě důležitější změny se však odehrály v kabině. Automobilka v reakci na kritiku navrhla novou přístrojovou desku, použila měkčené materiály a rovněž se zaměřila na vyšší kvalitu. Totéž pak platí i pro obložení dveří.

Vůz je standardně vybaven digitálním přístrojovým štítem a novinkou je také z palubní desky vystupující displej infotainmentu se standardně 8palcovou a volitelně 9,2“ dotykovou obrazovkou, kterou však stále lemují i otočné ovladače a tlačítka.

Pozitivem je rovněž zachování samostatného panelu klimatizace, ačkoli volitelná automatická klimatizace pracuje s podsvícenými dotykovými posuvníky, jejichž ovládání není zas tak intuitivní.

Celkově však působí kabina velmi příjemně, zpracování je kvalitní, přední sedadla čalouněná látkou s motivem R jsou pohodlná a oba displeje nabízejí příjemnou grafiku i svižnou odezvu. Posádka má navíc při ruce i dostatek úložných a odkládacích prostor.

Právě prostornost přitom již od uvedení modelu patřila mezi jeho silné stránky. Zadní lavice je totiž vybavena posuvným mechanismem, který umožňuje její pohyb v rozmezí 140 mm. Vzadu tak lze vykouzlit dostatek místa pro dospělé cestující, případně je možné zvětšit objem zavazadelníku.

Ten standardně nabízí 385 litrů, posunutím zadní lavice se však lze dostat až na 455 litrů. Sklopením zadních opěradel, dělených v poměru 60 : 40, lze získat až 1281 litrů prostoru, tím však praktičnost pořád nekončí. Výbava Life totiž nabízí i sklopné sedadlo spolujezdce vpředu, díky čemuž lze dostat do kabiny předmět dlouhý až 2398 mm.

Pod dvojitou podlahou testovaného vozu jsme navíc našli standardní rezervu i odnímatelné tažné zařízení, jehož zatížení se v rámci modernizace zvýšilo z 55 na 75 kilogramů, což by mělo aktivnější posádce usnadnit převoz elektrokol.

Sympaticky živý

Jakožto relativně malý, lehký a dostupný crossover nabízí VW T-Cross především přeplňované litrové tříválcové motory, dostupné v naladění na 70 a 85 kW. Zákazníci si navíc mohou vybrat mezi pětistupňovým či šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým automatem, jde tedy o celkem pestrou paletu verzí.

Foto: Milan Malíček, Novinky

Patnáctistovka má dostatek elánu s přijatelnou spotřebou.

Pokud ovšem chcete něco opravdu extra, můžete sáhnout po vrcholné motorizaci, kterou je přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI Evo2 o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 200 Nm. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou DSG převodovkou, pohání přední kola a s autem vážícím kolem 1400 kilogramů umí pocitově moc pěkně zacvičit.

Papírově zrychlí t-cross s patnáctistovkou z klidu na 100 km/h za 8,4 sekundy, přičemž pocitově byste možná hádali i nižší číslo, a dostane se až na maximální rychlost 200 km/h. Kromě citelně lepších parametrů přitom nabízí ve srovnání s tříválci i podstatně kultivovanější chod, což ovšem není na úkor spotřeby.

Čtyřválec je totiž kromě jiného vybaven i systémem odpojování poloviny válců, který po modernizaci rovněž působí kultivovaněji. Spotřeba by se tak v kombinovaném režimu měla pohybovat okolo 6 l/100 km, jen pár deci od průměrné spotřeby tříválců. V praxi pak ani s častějším využíváním potenciálu motoru není problém dlouhodobě jezdit okolo 7 l/100 km.

Spolupráce motoru se sedmistupňovou DSG převodovkou je víceméně bezproblémová, přesto je stále cítit, že se převodovka snaží udržet motor v nižších otáčkách a podřadí až při důraznější akceleraci. Při rozjezdech pak převodovka umí snadno přepnout z váhání až do protáčení pneumatik. Výkonu je zkrátka opravdu dost.

Podvozek je příjemně tužší a kabina působí stabilně, nicméně příplatková 18“ kola už si na horších silnicích vybírají svou daň na komfortu, rozhodně bychom se tak nebránili standardně o palec menším ráfkům. Brzdy, na obou nápravách kotoučové, jsou dostatečně dimenzované a bez problému drží s autem krok.

Pochvalu ale zaslouží celkové odhlučnění podvozku i kabiny, díky čemuž je i cestování po horších silnicích či ve vyšších rychlostech stále příjemné. To přitom rozhodně není u malých crossoverů zcela běžné.

Povedený, ale…

Ačkoliv se jedná o nejmenší a nejdostupnější crossover z nabídky značky Volkswagen, působí t-cross po modernizaci až překvapivě dospěle, což ještě podtrhuje vrcholná čtyřválcová motorizace. Zejména u testovaného vozu, jehož cena se vyšplhala bezmála na dvojnásobek, je však při výběru nutné dobře zvažovat, co vlastně jako zákazníci chceme a potřebujeme.

Základní cena modelu totiž dnes startuje od 449 900 Kč, v testované výbavě R-Line už se však částka dostává na a 667 900 Kč a s testovanou patnáctistovkou až na 759 900 Kč. Volkswagen je ovšem známý i bohatou nabídkou doplňků v ceníku, díky čemuž se cena testovaného vozu dostala až na 853 600 Kč.

VW T-Cross 1.5 TSI R-Line
Spalovací motor:1498 ccm, přeplňovaný čtyřválec
Max. výkon a točivý moment:110 kW (150 k)/ 200 Nm
Převodovka: 7st. dvouspojková
Poháněná náprava: přední
0–100 km/h: 8,4 s
Nejvyšší rychlost:200 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:6 l/100 km
Objem nádrže: 40 l
Provozní/maximální hmotnost: 1400/1800 kg
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu: 1200/660 kg
Délka × šířka × výška:4131 x 1772 x 1559 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:385-455/ 1281 l
Základní cena:449 900 Kč
Základní cena testovaného provedení:759 900 Kč
Cena testovaného vozu:853 600 Kč

Volkswagen zveřejnil část úsporných opatření, odbory hovoří o toxickém seznamu

AutoMoto

S novým Volkswagenem Golf na českých silnicích: Vrcholný univerzál

AutoMoto
Související témata:
Volkswagen T-Cross

Výběr článků

Načítám