Článek
Oproti svému předchůdci se Volvo V70 zakulatilo a hlavně o dost zvětšilo své rozměry – na délku o jedenáct a na šířku o více než pět centimetrů. Radost z toho budou mít především cestující na zadních sedadlech, kterým se v minulé generaci nedostával volný prostor pro kolena.
Zavazadlový prostor je také bohatě dimenzovaný – v základním uspořádání nabízí 575 litrů. Sedadla jdou sklápět v poměru 40:20:40, což je velmi praktické. Nechybí ani háčky pro uchycení kupříkladu tašek nebo pod podlahou zavazadelníku se nachází prostor pro drobné předměty.
:. Sedačky mají malé boční vedení, nabízejí ale výtečný komfort.foto: Novinky/Martin Žemlička
Interiér obsahuje pohodlné sedačky pro pětici cestujících; boční vedení předních sedadel je sice takřka neznatelné, ovšem délkou, tvarováním a nabízeným komfortem i na delších cestách hledají sedačky z Volva V70 jen obtížně srovnatelnou konkurenci.
Komfortní podvozek a lehké řízení
Po předchozí generaci vé-sedmdesátka „zdědila“ pro Volva typické lehké řízení s nevalnou zpětnou vazbou. Při pokusu o rychlejší průjezd zatáčkou se kvůli tomu nesčetněkrát přistihnete, jak volantem korigujete natočení kol.
Komfortní zaměření je znát i na tlumičích a pérování, díky čemuž V70 výtečně pohlcuje nerovnosti, ale ve vyšší rychlosti trochu zneklidní. U nejsilnější benzínové a naftové verze se Volvo V70 nabízí s pohonem obou náprav – systém AWD využívá elektronický systém Haldex.
Výtečně jsou dimenzované brzdy, které se zároveň dobře dávkují. V nabídce převodovek má Volvo pro nejsilnější turbodiesel buď šestistupňovou automatickou převodovku Geartronic nebo manuální převodovku, rovněž se šesti stupni. Doporučujeme manuální převodovku, protože automat nepatří k nejrychlejším.
:. Středový panel je úzký - typický znak automobilů Volvofoto: Novinky/Martin Žemlička
Turbodiesel, který Volvo V70 pohání není zcela nový, jde o důkladnou první generace agregátu, nyní s větším výkonem a menšími emisemi. Nové je elektronicky řízené turbodmychadlo s přesnou regulací plnícího tlaku, jehož skříň je chlazená vodou. Prodleva turbodmychadla je neznatelná a díky tomu je nárůst výkonu lineární. Rovněž se podařilo snížit dobu žhavení díky novému elektronickému systému. Standardní výbava zahrnuje filtr pevných částic.
V praxi vyniká dé-pětka kultivovaností, tichým chodem a dostatečnou pružností. Spotřeba se dá udržet mezi šesti a sedmi litry.
Bezpečnostní výbava má v základu vše podstatné
O bezpečností výbavě se nemá smysl zmiňovat, protože je dle dobrých tradic Volva vyčerpávající, čili kompletní. Vynikající pomůckou, kterou konkurence zatím nenabízí, je systém nazvaný BLIS. Umí odhalit objekty v tzv. mrtvém úhlu (nelze je vidět v zrcátku) a rozsvícením červeného světla upozorní řidiče, že vedle něj právě projíždí jiné vozidlo nebo motorkář.
Principem jsou dva senzory (v levém a v pravém zrcátku), které monitorují prostor vedle a za vozidlem. Jde o skvělou pomůcku, na kterou si rychle zvyknete.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2400 ccm, pětiválec, vznětový |
Max. výkon: | 136 kW (185 k) při 5800 ot./min. |
Max. točivý moment: | 400 Nm při 2750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,9 s |
Nejvyšší rychlost: | 225 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 6,5 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1652 kg |
Poháněná náprava: | přední, eventuelně 4x4 (Haldex) |
Cena základní verze: | 1 199 000 Kč |