Článek
Proč to neříct hned na začátku, nové Volvo S60 se povedlo. Přesun z bodu A do bodu B sice není s es-šedesátkou kdovíjaký zážitek z hlediska řidičských vjemů, pokud ale u automobilů hledíte především na komfort, výkonný motor a bezpečnost, jste u Volva na správné adrese. S60 je velmi příjemným společníkem i na dlouhé cesty. Tento model je mimochodem první auto na světě, které dovede automaticky zastavit před chodcem, který znenadání vstoupí do vozovky. Nefunguje to vždy (například v noci) a na systém samozřejmě nelze bezhlavě spoléhat, svou funkci ale plní a v praxi dovede zmírňovat následky dopravních nehod.
Také design nového Volva S60 je povedený – karoserie evokuje zkosením zadních partií kupé, výrazná přední maska s kapkovitými světlomety nebo zadní partie se světly á la bumerang, vypadají svěže a líbivě.
Dobrý prostor pro posádku, malý kufr
Uvnitř je dostatek prostoru, platí to i pro zadní, nízko položená sedadla. Mimochodem sedadla jsou tradičně velmi pohodlná a bohatě dimenzována. Tradičním nedostatkem, který ale nebude trápit všechny řidiče, je malé boční vedení.
Zavazadlový prostor je se svými 380 litry podprůměrný, navíc výhled dozadu není – jak už to u sedanů bývá – z nejlepších. Pro zájemce o praktičtější variantu má Volvo připraveno kombi – rovněž nový model V60.
Jinak vzdušný interiér se nezbavil záplavy nepřehledných tlačítek na středovém panelu, rovněž malý displej je nepřehledný a hůře čitelný. Jinak nelze mít k ergonomii či zpracování řidičova pracoviště větší výhrady.
Podvozek nabídne vyvážený poměr živosti a komfortu; auto je stabilní i ve vysokých rychlostech, v zatáčkách se nenaklání a přesto jeho tlumiče nerozhodí každá nerovnost vozovky. Nečekejte sportovnost a budete příjemně překvapeni. Také řízení je mnohem lepší než u předchozích modelů švédské automobilky, přesto jeho sdílnost a cit lze označit pouze průměrným hodnocením.
Automatická převodovka občas nedělá, co by měla...
Přeplňovaný dieselový pětiválec je se svými 205 koňskými silami nejvýkonnějším vznětovým motorem v nabídce pro S60. Ve vyšších otáčkách překvapí jeho hrubší chod, jinak nelze motoru nic vytknout. Spotřeba se při rychlé jízdě pohybuje do osmi litrů na sto kilometrů, klidnější sešlapávání plynového pedálu ji dovede snížit zhruba o jeden litr.
Jinak výkonný motor byl v testovaném voze spojen s šestistupňovým automatem, který občas s přeřazením zaváhá. Samočinná převodovka je jinak dostatečně komfortní a hodí se k uvolněné jízdě; lepší je ale podle nás ušetřit padesát tisíc korun a mít ve voze šestistupňovou manuální převodovku, se kterou budete mít mimo jiné o pár deci nižší spotřebu paliva.
Za dosti neskromný příplatek 109 tisíc získáte verzi s pohonem 4x4, která si s přenosem poměrně velkého točivého momentu povede přeci jenom lépe.
Celkově je S60 povedeným zástupcem střední třídy. Zamrzí podprůměrná velikost kufru, automatická převodovka by mohla fungovat lépe a také výhled dozadu by měl být lepší. Na druhou stranu, komfortem, jistým podvozkem, nadprůměrnou bezpečnostní výbavou a svým stylem nová S60 bezpochyby zaujme. Vyšší cena dopovídá výbavě, navíc při srovnání s německou konkurencí vychází volvo výhodněji.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2400 ccm, pětiválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 151 kW (205k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 420 Nm od 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 7,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 230 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,3 l/100 km (Geartronic) |
Pohotovostní hmotnost: | 1570 kg |
Poháněná náprava: | přední (lze i 4x4) |
Cena základní verze: | 925 000 Kč |