Článek
Když se na vůz podíváme, zjistíme, že Volkswagen si tady vrásky s netradičností nedělal. Udělal vůz přesně takový, jaký je zapotřebí - rozměrný, užitkový, bez zbytečných ozdob. Alespoň, že přišel ten facelift.
Za mříží
Vzhled vozu oživily nové svítilny ve stylu passatu, nová maska, nárazníky a další retuše. Automobil nyní není už tak nudný a má víc "šmrnc".
Uvnitř platí to samé. Klasika z pera konstruktérů VW se pozná na první pohled. Ty samé ovladače, tlačítka, přístroje. V naší vysoké výbavě však byla ta strohost trochu oživena lepšími barvami a materiály. Ty vozu zcela jistě prospěly.
Rozměry karoserie dávají cestujícím najevo, že uvnitř strádat nebudou. Vpředu v žádném směru a vzadu pouze pokud budou všechna tři sedadla obsazena dospělými osobami. Zastavíme se však nad přepážkou upravující vůz na lehký užitkový typu N1. Ta sice nevrzala a její kvalita byla vysoká, ale její instalací zcela přestávají mít smysl sklápěcí opěradla zadní i u spolujezdce, stejně jako posuvná lavice. S ní to už není rodinný automobil (i přes ohromný zavazadelník), ale klasický větší hatchback, který bychom mohli najít třeba u Volkswagenu Golfu Plus.
Klapy, klapy, klap
Mezititulek uvedl pohonnou jednotku, která je tímto zvukem typická. Přesně tak - co jiného bychom mohli čekat pod kapotou Volkswagenu, když ne dvoulitrový turbodiesel se systémem čerpadlo-tryska. Má sice výborný výkon (103 kW), parádní zátah (320 N.M při 1750 ot./min) a slušnou spotřebu (my jezdili průměrně za 7,1 l na 100 km), ale ten zvuk je zdrcující. Obracíme se tedy opět na Volkswagen: kde je ten dlouho slibovaný common rail?
Rychlé převody
To, co nás zajímalo byla však převodovka. Jedná se o dvouspojkový rychlý systém DSG. V současné konkurenci asi pracuje nejrychleji ze všech. A jak to jde v kombinaci s rodinným vozem a turbodieselem? Dobře. Touran má kvalitní podvozek a silný motor si klidně všechny klady převodovky rád převezme. Je sice pravda, že benzínový agregát by byl lepší (zvlášť ve vyšších otáčkách), ale rychlost přesunů jednotlivých převodů bez cukání (i přes časté řazení ve vrcholném točivém momentu) nás velmi překvapila. Touran se tak s touto variantou stal slušným sporťáčkem, který na křižovatkách nechá všechny daleko za sebou.
Na špici nabídky
Náš model byl od pohledu dobře vybavený. nikoho nenechal na pochybách, že uvnitř vládne komfort. Ano, skutečně jsme se nemohli na Volkswagen zlobit. Výbava zahrnovala všechny myslitelné prvky, což ovšem vyhnalo cenu vozu dost vysoko. Základní model stojí 614 400 Kč, naše testovaná verze s nejnižší výbavou 818 500 Kč a testovací vůz i s doplňkovou výbavou 1 039 414 Kč s DPH. Tohle auto tedy už není to lidové vozítko, ale svůj silný motor a kvalitní techniku si nechá dobře zaplatit.
Technické údaje | |
Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1968 ccm |
Max. výkon | 103 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 320 N.m při 1750 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8,3 |
Mimo město | 5,4 |
Kombinace | 6,5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 198 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10,3 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4407 mm |
Šířka | 1794 mm |
Výška | 1635 mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem zavazadelníku | 695 l |
Provozní hmotnost | 1709 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 5/5* |
Ochrana dětí | - |
Ochrana chodců | 3/4* |
Ceny | |
Základní cena vozu | 614 400 Kč |
Základní cena motorizace | 818 500 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 039 414 Kč |