Hlavní obsah

Test Volkswagenu Touareg po modernizaci: Ještě sofistikovanější premiant

Vlajkové SUV automobilky Volkswagen dostalo s omlazením modernější vzhled i kabinu, pod kapotou se ale pořád ukrývají vidlicové šestiválce, které v kombinaci se sofistikovaným podvozkem stále umějí zprostředkovat skvělý zážitek za volantem. Ať už jedete kudykoliv.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Volkswagen Touareg

Článek

Touareg, vrchol nejen mezi SUV modely značky Volkswagen, prodělal v loňském roce modernizaci, která měla vycházet především ze zpětné vazby od zákazníků. Rozhodně přitom nešlo jen o drobné ladění. Modernizace je dobře patrná už na první pohled.

Automobilka totiž přepracovala příď, která zaujme novými světlomety s inovovaným světleným podpisem a ještě schopnější HD Led Matrix technologií. Silnici nyní osvětluje 38 432 mikrodiod, které vytvářejí jednolitou osvětlenou plochu. Skvěle funguje také technologie stínování okolního provozu, díky čemuž neoslňujete okolní řidiče.

Volkswagen omladil touareg

AutoMoto

Praktickým doplňkem je infračervená kamera reagující na teplo, ukrytá v masce vedle loga. Kamera funguje při teplotách do 28 °C a pomáhá detekovat chodce i zvířata. Při detekci řidiče upozorní akusticky i grafikou a připraví brzdy k plnému nástupu.

Zcela nová jsou také zadní světla, která podobně jako přední světlomety propojuje osvětlená linka. Specialitou je ale osvětlené zadní logo VW, které vpředu nenajdeme. Jde o zajímavý prvek, na někoho ale může působit snad až přehnaně.

Na první pohled neviditelnou, přesto důležitou součástí modernizace je také instalace snímače zatížení střechy. Ten je integrován do střešních nosičů a v závislosti na hmotnosti nákladu (který mění těžiště) pomáhá upravit nastavení některých bezpečnostních systémů a optimalizuje nastavení podvozku pro lepší jízdní vlastnosti.

Větší obrazovky

V rámci modernizace dostal VW Touareg standardně přístrojovou desku Innovision Cockpit, která kombinuje digitální přístrojový štít Digital Cockpit s úhlopříčkou 12 palců a displej infotainmentu Discover Pro Max s úhlopříčkou 15 palců a HD rozlišením. Multimediální systém navíc prošel modernizací, díky níž působí přehledněji a poměrně svižně.

Z kabiny bohužel zmizela většina fyzických ovladačů, takže i klimatizace se musí nastavovat přes obrazovku. Její rozvržení je ale uspořádané logicky a navíc dovoluje individuální úpravu. Kolem obrazovky se lze navíc celkem jednoduše zapřít rukou/prsty, což usnadňuje trefování jednotlivých ikon.

Automobilka se při modernizaci pochlubila použitím kvalitnějších materiálů a větším důrazem na kvalitu zpracování. Zamrzí snad jen ponechání kapacitních tlačítek na volantu, která už u nových modelů opět nahradila klasická fyzická.

Až na tuhle drobnost ale kabina touaregu působí jako místo, kde si budete užívat každou cestu. Kromě zmiňovaných materiálů a jejich zpracování nadchne i celková vzdušnost a dostatek odkládacích prostor. Vyhřívání a odvětrávání sedaček nepřekvapí, obě funkce lze ale kombinovat, což automobilka označuje jako funkci sušení.

Zadní sedadla opět nabízejí spoustu prostoru a nastavitelný sklon opěráku, nechybí však ani samostatné nastavení ventilace (klimatizace je čtyřzónová) nebo možnost vyhřívání a ventilace sedaček. Dostatek světla do kabiny pouští příplatkové rozměrné střešní okno.

Zavazadlový prostor nabízí standardní objem 810 litrů, po sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 se lze však dostat až na 1800 litrů. Nechybí ani dvojité dno, praktický organizér s kolejnicovým systémem, možnost upravit si světlou výšku zadní nápravy a potěší i elektricky výklopné tažné zařízení, na kterém touareg utáhne až 3,5 tuny.

Pouze šestiválce

Jako správný vrchol nabídky nabízí VW Touareg pouze vidlicové šestiválcové motory. Zájemci o čistě spalovací motory mohou volit mezi dvojicí vznětových třílitrů s výkonem 170 a 210 kW, fanoušci benzinu mají k dispozici třílitr o výkonu 250 kW. Kromě toho jsou ale v nabídce ještě dvě plug-in hybridní motorizace, opět vycházející ze zážehového třílitru.

Tradičně nejoblíbenější ale bývají vznětové šestiválce poskytující solidní dynamiku, vysoký točivý moment dostupný v širokém spektru otáček a příznivé provozní náklady.

Testovaný vůz byl osazen silnějším vznětovým šestiválcem, tedy o výkonu 210 kW (286 k) s 600 newtonmetry točivého momentu. Podobně jako další spalovací motory byl spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která posílá výkon na systém pohonu všech kol se samosvorným středovým diferenciálem.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Pod kapotou se objevují výhradně šestiválce včetně elektrifikovaných

Silnější nafťák nemá s 2,3tunovým SUV nejmenší problém, ostatně z nuly na 100 km/h zrychluje za 6,3 sekundy a maximální rychlost dosahuje 238 km/h. Motor je kvalitně odhlučněn a jeho síla je skutečně působivá, projeví se však až při skutečně důrazném sešlápnutí akcelerátoru. Převodovka totiž často váhá s podřazením a nechává motor raději poklidně zrychlovat z nižších otáček.

Spotřeba by se měla papírově pohybovat kolem 8,4 l/100 km, během týdenního testu se však častěji objevovaly hodnoty v rozmezí 9 až 10 l/100 km. Na bezmála pětimetrové SUV s působivým komfortem a solidní dynamikou ale nejde o vůbec špatné parametry.

Kudykoliv

Touareg může být v úplném základu postaven i na ocelových pružinách, to je ale velmi raritní konfigurace. Optimální je výběr jednoho ze tří vzduchových podvozků, přičemž testovaný vůz dostal sofistikovanější verzi Air & Steering s automatickou regulací výšky a natáčecí zadní nápravou, nejvyšší verze pak disponuje ještě aktivním stabilizátorem.

Vzduchový podvozek se může pochlubit skvělým odladěním a schopností příjemně žehlit různé typy povrchů od rozbitých okresek po lehčí terén. V něm se navíc touareg neztratí ani díky možnosti zvýšení světlé výšky ze standardních 190 mm na 260 mm. Naopak na dálnici si touareg umí dřepnout o 20 mm níž, při nakládání jde k zemi až o 40 mm.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Volkswagen Touareg se neztratí ve městě ani v lehčím terénu.

V terénu posádka ocení i působivé nájezdové úhly a brodivost až 580 mm, naopak v městské džungli přichází vhod řiditelná zadní náprava. Ta se natáčí až do úhlu pěti stupňů, čímž v nízkých rychlostech snižuje poloměr otáčení o metr, ve vyšších rychlostech zvyšuje stabilitu.

V praxi tak touareg působí až překvapivě obratně, což oceníte v městských uličkách a zejména při parkování. Naopak dálniční porce kilometrů zdolává i ve vyšších rychlostech stabilně a díky bohaté výbavě asistenty řidiči dost usnadňuje práci. V kombinaci s kvalitním odhlučněním a velkou nádrží je pak touareg jako stvořený k cestování na větší vzdálenosti.

Není laciný

Modernizovaný touareg působí jako příjemný prémiový společník na dlouhé cesty i do nepohody, jeho schopnosti si ale automobilka nechá dobře zaplatit. Se základním vznětovým šestiválcem startuje od ceny 1 699 900 Kč, silnější vznětový šestiválec s vrcholnou výbavou R-Line přijde na 2 070 900 Kč a se všemi příplatky se cena vyšplhala až na 2 599 100 korun.

VW Touareg R-Line V6 3,0 TDI 210 kW 4MOT
Spalovací motor:2967 ccm, přeplňovaný vznětový šestiválec
Max. výkon a točivý moment:210 kW (286 k)/600 Nm
Převodovka:8st. automatická
Poháněná náprava:4x4
0-100 km/h:6,3 s
Nejvyšší rychlost:238 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:8,4 l/100 km
Objem palivové nádrže:90 l
Provozní/maximální hmotnost:2347/2850 kg
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu:750/3500 kg
Délka × šířka × výška:4878 x 11984 x 1646 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:810/1800 l
Základní cena:1 699 900 Kč
Základní cena testovaného provedení:2 070 900 Kč
Cena testovaného vozu:2 599 100 Kč

Nový Volkswagen Transporter ukazuje praktickou kabinu

AutoMoto

Volkswagen spouští integraci chatbotu ChatGPT v nových modelech

AutoMoto

Výběr článků

Načítám